چگونه آموزشگاه زبان تاسیس کنیم؟

چگونه آموزشگاه زبان تاسیس کنیم؟

این روزها یادگیری زبان به ویژه زبان انگلیسی، ضرورتی و لازم و حتی مهم می باشد. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی شناخته شده می باشد و در تمامی رشته های تحصیلی قابل مشاهده است. به همین دلیل اساتید و معلم های زبان در حال حاضر مشغول به فعالیت و آموزش زبان انگلیسی هستند همچنین در کنار انگلیسی، مکالمه، چت و تافل و آیلتس و … را نیز آموزش می دهند. به همین دلیل، بازار کار برای افرادی که توانایی آموزش زبان را دارند روز به روز در حال رشد است و جذب علاقه مندان به تاسیس موسسات آموزشی زبان خارجی می شود.

شرایط تاسیس آموزشگاه زبان چیست؟

شرایط تاسیس آموزشگاه زبان به طور کلی محدودیت های خاصی ندارد و اکثر افرادی که دارای مدرک کارشناسی در هر رشته ای هستند و دارای حداقل دو سال سابقه کار آموزشی هستند می توانند موسسه زبان تاسیس کنند. اما باید به شرایط سنی، محیطی و خدماتی که این موسسات باید ارائه دهند نیز توجه کرد. به همین دلیل در این مطلب از آموزشگاه های ایران صفر مجوز تاسیس یک آموزشگاه ها زبان را مطالعه می کنید پس با ما همراه باشید.

چگونه آموزشگاه زبان تاسیس کنیم؟

در صورت تمایل به تاسیس موسسه زبان، افراد باید ابتدا مجوز از مراجع ذیصلاح دریافت کنند. باید بدانید که تنها وزارت آموزش و پرورش مرجع صدور مجوز برای فعالیت آموزشگاه های زبان خارجه برای آموزش افراد زیر 20 سال است.  اما اگر گروه سنی مورد نظرتان بزرگسالان می باشد، برای اخذ مجوز باید به وزارت علوم و گردشگری مراجعه کرد. برای دریافت مجوز، باید مستندات و اطلاعات زیر را به مراجع ذیصلاح ارائه بدهید:

  1. مدارک شناسایی فردی متقاضی شامل کپی شناسنامه و کارت ملی
  2. مدرک تحصیلی متقاضی شامل مدرک کارشناسی در هر رشته ای
  3. سابقه کار آموزشی متقاضی که حداقل باید دو سال باشد و می تواند با مدارک مورد تایید ثابت شود.
  4. برنامه آموزشی موسسه شامل نوع دروس و سطح آموزشی که ارائه خواهد شد.
  5. بررسی شرایط محیطی موسسه مانند امکانات آموزشی و بهداشتی.
  6. توضیحاتی درباره خدمات ارائه شده توسط موسسه مانند تدریس به صورت گروهی یا خصوصی، استفاده از تکنولوژی در آموزش و غیره.
  7. بررسی شرایط سنی متقاضیان آموزش در موسسه.
  8. تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  9. معتقد بودن به دین اسلام یا ادیان موجود در قانون جمهوری اسلامی.
  10. داشتن صلاحیت های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و عدم وابستگی به رژیم قبلی.
  11. دارا نبودن سوء پیشینه و داشتن سلامت جسمی و روانی.
  12. داشتن برگ پایان خدمت یا معافیت دائم سربازی (برای آقایان) و تاهل برای مردان.
  13. دارا بودن حداقل 30 سال.
  14. داشتن حداقل دو سال سابقه کار آموزشی تمام وقت یا 4 سال پاره وقت که مورد تایید نهادهای رسمی باشد.

بعد از ارائه مدارک و اطلاعات مورد نیاز، مراجع ذیصلاح می توانند مجوز تاسیس موسسه را صادر کنند. با دریافت مجوز، افراد می توانند به تاسیس و آغاز فعالیت موسسه زبان خود بپردازند.

در نهایت، لازم به ذکر است که توضیحات بیشتری در مورد جزئیات و شرایط دریافت مجوز برای تاسیس آموزشگاه زبان در ادامه مطلب ارائه خواهد شد.

صفر تا صد مجوز تاسیس آموزشگاه زبان

موسس آموزشگاه زبان باید در ابتدا درخواست صدور پروانه تاسیس موسسه آموزشی زبان را به همراه مدارک مورد نیازی که بالاتر قید نموده ایم؛ به هیئت نظارت استان ارائه دهد و محل مورد نظر آموزشگاه خود را به همراه تجهیزات جهت بازرسی های لازم در اختیار هیئت نظارت استان قرار دهد. سپس به تعیین نام مناسب برای موسسه زبان بپردازد و مدیری را که شرایط لازم را دارد برای آموزشگاه خود معرفی کند. در مراحل بعدی باید اسامی همکاران آموزشی اساتید و مسئولین اداری را طبق فهرستی به اطلاع هیئت نظارت استان برساند. در ادامه نحوه گرفتن جواز یک آموزشگاه زبان را به طور خلاصه بیان می کنیم.

  • پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز و تکمیل پرونده توسط مدیریت فنی و حرفه ای یا آموزش و پرورش استان.
  • بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق و اولویت های سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت آموزش و پرورش استان.
  • تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس توسط متقاضی
  • ارسال پرونده به انضمام فرم شماره یک به اداره مربوطه برای بررسی، اصلاح و تایید.
  • ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تاسیس.

چگونه آموزشگاه زبان تاسیس کنیم؟

علاوه بر مراحل گفته شده، متقاضیان تاسیس آموزشگاه زبان می بایست مدارک زیر را نیز تهیه و در موعد مقرر برای دریافت مجوز تاسیس موسسه ارائه نمایند.

  1. ارائه درخواست کتبی به مدیریت فنی حرفه ای یا آموزش و پرورش استان
  2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
  3. تصویر پایان خدمت یا معافیت
  4. تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری
  5. یک قطعه عکس از هر یک از شرکا
  6. تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح آموزشگاهی

شرایط محل راه اندازی موسسه زبان چیست؟

تجهیزات و امکانات ساختمان آموزشگاه زبان باید برای راحتی و ارائه بهترین خدمات به دانش‌ آموزان، معلمان و کارکنان آموزشگاه مناسب باشد. برخی از تجهیزات و امکانات ضروری شامل موارد زیر می‌ تواند باشد:

کلاس‌ های آموزش: کلاس‌ ها باید به طور کامل مجهز شوند و دارای صندلی‌ ها و میزهای راحت برای دانش‌ آموزان باشند. همچنین باید دارای تجهیزات آموزشی مانند تلویزیون، پروژکتور، تخته سفید و نمونه‌ های تدریسی باشند.

کتابخانه: یک کتابخانه جهت دسترسی به کتاب‌ ها، مجلات و منابع آموزش زبان برای دانش‌ آموزان و معلمان بسیار مفید و ضروری است.

واحد صوتی و تصویری: باید امکان دسترسی به واحد صوتی و تصویری برای گوش دادن و تماشای فایل‌ های صوتی و ویدیویی درسی فراهم شود.

اینترنت پرسرعت: اتصال به اینترنت پرسرعت برای دانلود منابع آموزشی، استفاده از طراحی وب و دوره‌ های آموزشی آنلاین ضروری است.

امکانات و سیستم‌ های امنیتی: برای حفاظت از دانش‌ آموزان و اموال آموزشگاه نیاز به نصب سیستم‌ های امنیتی مانند دوربین‌ ها و سیستم‌ های اعلام حریق و امنیتی است.

امکانات فیزیکی: وجود پارکینگ برای دانش‌ آموزان و کارکنان، دسترسی به نقاط آسانی‌ سازی شده برای کسانی که نیاز به حرکت محدود دارند و فضای باز برای انجام فعالیت‌ های گروهی بسیار مهم است.

فضای آموزشی مجازی: امکان دسترسی به یک پلتفرم آموزشی آنلاین و فضایی برای تعامل استاد و معلم زبان و دانش‌ آموزان نیز می‌ تواند مفید باشد.

اگر می خواهید لیست کامل موسسه های آموزش زبان را مشاهده کنید، اینجا کلیک کنید.

چگونه آموزشگاه زبان تاسیس کنیم؟

در آموزشگاه های زبان چه زبان هایی آموزش داده می شود؟

در آموزشگاه‌ های زبان معمولاً زبان‌ های مختلفی از جمله انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، عربی، چینی، ژاپنی، کره‌ ای، هلندی و غیره آموزش داده می‌ شود. همچنین، بسته به آموزشگاه و نیازهای دانش آموزان، می‌توانند زبان‌ های دیگری نیز در آموزشگاه‌ ها آموزش داده شوند. همچنین دوره های آموزش آیلتس، آموزش تافل، مکالمه و چت نیز آموزش داده می شود.

سخن پایانی:

اگر سوال بیشتری در زمینه تاسیس آموزشگاه زبان دارید و می خواهید اطلاعات در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما با ثبت نظرات خود با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.