کوچینگ در محیط کار به چه معناست؟

کوچینگ در محیط کار

کوچینگ در محیط کار یک پکیج حاضر و آماده و مناسب برای همه نیست. مشاغل منحصر به فرد هستند، به این معنی که رویکرد مربیگری و کوچینگ در محیط کار باید برای هر فرد شخصی سازی شود. و در حالی که شایستگی های کوچینگ به عنوان  پایه در نظر گرفته می شود، مربیان می توانند در زمینه های مختلف  کوچینگ در محیط کار تخصص داشته باشند. فقط در چند سال گذشته، نوآوری ها در مربیگری و کوچینگ در محیط کار در کنار آینده کاری که به سرعت در حال تغییر است، تکامل یافته است.

راهنمایی هایی برای کوچینگ در محیط کار

اگر به دنبال اجرای کوچینگ در محیط کار  هستید، در اینجا چند نوع موثر کوچینگ آورده شده است.

تیم های شما

بر مربیگری تیم ها و توسعه شخصی و حرفه ای تمرکز می کند.

کارکنان فردی شما

بر روی افراد و مربیگری کارمندان تمرکز می کند.

کسب و کار یا سازمان

بر عملکرد، عملیات و استراتژی سازمانی تمرکز دارد.

مدیران شما

بر توسعه (و حفظ) رهبران ارشد تمرکز می کند.

تیم منابع انسانی

بر تیم منابع انسانی  تمرکز می کند تا آنها را به مهارت ها و قابلیت های مورد نیاز برای مراقبت از افراد خود مجهز کند.

رهبران و مدیران خط مقدم

بر مدیران و رهبران خود تمرکز می کند همه با یک گزارش مستقیم.

افراد فروش

بر روی باز کردن پتانسیل کامل افراد فروش برای افزایش درآمد تمرکز می کند.

کوچینگ در محیط کار

چارچوب مربیگری

اگر به دنبال آوردن کوچینگ در محیط کار  هستید، گزینه هایی دارید. چارچوب کوچینگ مجموعه ای از معیارهای تعیین شده است که برای هدایت یک سری مکالمات مربیگری طراحی شده است.

یک چارچوب کوچینگ خوب با داشتن درک عمیق از نحوه عملکرد سازمان شما شروع می شود. این رویکرد کمک می کند که هم مربیان و هم افراد در یک صفحه باشند. همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که می توانید پیشرفت را اندازه گیری کنید و به مشتری کمک می کند تا به نتیجه دلخواه برسد.

چارچوب کوچینگ در محیط کار را می توان با این چهار رکن ارزیابی کرد.

با این چهار رکن به عنوان راهنمای خود، چگونه ممکن است فرهنگ مربیگری و کوچینگ در محیط کار را در سازمان خود جا بیندازید

ارتباط

چه نوع کوچینگ در محیط کار  برای نیروی کار شما مناسب است؟ چه مهارت ها و توانایی هایی را می خواهید ایجاد کنید؟ چه شکاف هایی را می خواهید در تیم خود پر کنید؟

پیاده سازی

اگر نیروی کار شما مجازی یا ترکیبی است، چگونه می‌توانید به کوچینگ در محیط کار  دسترسی داشته باشید؟ آیا به مربیگری مجازی یا دیجیتال نیاز دارید؟ از چه راه هایی می توانید برنامه های آموزشی موجود را با دسترسی به کوچینگ تقویت کنید؟ چگونه کوچینگ در استراتژی یادگیری و توسعه شما قرار می گیرد؟

زمان

چقدر می خواهید به سفرهای یادگیری و توسعه کارکنان خود در کوچینگ در محیط کار اختصاص دهید؟ آیا یک دوره فشرده چند هفته ای منطقی است؟ یا می خواهید روی یک رابطه مداوم با کوچینگ سرمایه گذاری کنید؟

نتایج

چه اهدافی را تعیین خواهید کرد و چگونه آنها را اندازه گیری خواهید کرد؟ چگونه کوچینگ در محیط کار با رویکرد داده محور به کوچینگ می تواند به شما کمک کند تا به اوج عملکرد سازمانی برسید؟

کوچینگ در محیط کار

چگونه فرهنگ کوچینگ در محیط کار را ایجاد کنیم؟

کوچینگ یک تمرین اختصاصی است. این ابزاری است که به افراد کمک می‌کند تا نقاط قوت را کشف کنند، مهارت‌ها را توسعه دهند و انعطاف‌پذیری خود را ایجاد کنند. با تکنیک های اثبات شده علوم رفتاری، مربیگری و کوچینگ در محیط کار منجر به سفرهای تحول آفرین می شود – هم برای شخص و هم برای سازمان.

بنابراین، وقتی کوچینگ را در فرهنگ شرکت خود قرار می دهید باید بدانید چه اتفاقی می افتد؟ فرهنگ مربیگری چگونه است؟ و چگونه فرهنگ مربیگری را در محل کار خود ایجاد می کنید؟ تفاوت بین مربیگری و مدیریت چیست؟

اول، فرهنگ یک موجود زنده و تنفس کننده در سازمان شما است. دائماً در حال تغییر و تحول است. و در حالی که فرهنگ یک شرکت برای هر سازمان منحصر به فرد است، تعریف مشترکی وجود دارد که می توانیم به آن اشاره کنیم. فرهنگ شرکت ارزش ها، رفتارها، طرز فکرها و استانداردهای مشترکی است که یک محیط کار را می سازد. از بسیاری جهات، فرهنگ چارچوبی است که به موفقیت سازمان کمک می کند.

گنجاندن کوچینگ در محیط کار در فرهنگ شرکت شما به معنای به چالش کشیدن نیروی کار شما برای متعهد شدن به رشد تحول آفرین است. سرمایه گذاری در فرهنگ مربیگری قوی به چابکی و سازگاری سازمان شما کمک می کند. اما این فرهنگ با بازخورد و متعهد به دستیابی به پتانسیل کامل خود است. این شامل مواردی مانند نحوه هدایت تیم های خود به سمت موفقیت و راه های اجرای مربیگری همتا به همتا است.

طبق داده‌های ما، فرهنگ مربیگری قوی فقط یک مزیت رقابتی برای رشد سازمانی نیست. این یک الزام تجاری است. فرهنگ مربیگری و کوچینگ در محیط کار فرهنگی است که ریشه در بازخورد و یادگیری دارد. با فرهنگ مربیگری، بسیار مهم است که کارمندان و رهبران نتایج مورد نظر را روشن کنند. برای رسیدن به این نتایج، مربیگری به ارتقاء مهارت و مهارت مجدد نیروی کار شما کمک می کند. اما برخلاف تصور برخی از بازخوردها، مربیگری تنبیهی یا دستور محور نیست. این یک رابطه همزیستی بین بازخورد و یادگیری است – بدون از دست دادن مسئولیت.

ایجاد یک فرهنگ مربیگری قوی در کوچینگ در محیط کار در سازمان شما با یک ذهنیت رشد شروع می شود. رهبران شما باید تمایل به ادامه توسعه و رشد را مدل کنند. اما آنها همچنین باید آسیب پذیری خود را نشان دهند (به ویژه در میان اشتباهات) و متعهد به تغییر و تحول باشند.

کارکنان شما نیاز به دسترسی به مربیان در سطح جهانی دارند که به ارائه نتایج مبتنی بر شواهد کمک می کنند. از رهبران گرفته تا مشارکت کنندگان فردی، افراد شما باید از تجربه مربیگری خود بهره ببرند. و این با ارائه مربیگری یک به یک برای افراد شما شروع می شود.

مربیگری شغلی و زندگی

انتقال سخت است. هیچ کس از تغییر شغل یا تغییر شخصی مصون نیست، چه بخواهیم چه نخواهیم. اما برای رشد شخصی و حرفه ای باید از تغییرات به نفع خود استفاده کنیم. ما باید بتوانیم بر منابع و سیستم های پشتیبانی تکیه کنیم تا به ما کمک کنند تا یک قدم به پتانسیل کامل خود نزدیکتر شویم.

با یک مربی شغلی و کوچینگ در محیط کار یا یک مربی زندگی، می توانید با چالش های مختلفی کار کنید. مربیان شغلی و زندگی می توانند شما را از طریق انتقال، تصمیم گیری یا گفتگوهای چالش برانگیز راهنمایی کنند. آنها همچنین در مواردی مانند مدیریت امور مالی یا بهینه سازی رفاه شما کمک می کنند. یا شاید آنها از اهداف تناسب ذهنی شما حمایت کنند یا در مورد تصمیمات شغلی مهم صحبت کنند. اینها همه موضوعاتی هستند که مربیان شغلی و زندگی می توانند به شما در مسیریابی آنها کمک کنند.

اگر به دنبال یک مربی کوچینگ هستید، لیست آموزش و دوره کوچینگ شیراز را مشاهده می کنید.

کوچینگ در محیط کار را از کجا شروع کنیم؟

مربیگری حرفه ای خوب با ارزیابی و تأمل شروع می شود تا بفهمید چه چیزی برای شما مهم است و در کجای سفر خود قرار دارید. سپس، با مربی خود بر روی یک برنامه شخصی کار می کنید تا به اهداف خود کمک کنید. برای برخی، این ممکن است شامل مربیگری مالی باشد. برای دیگران، این ممکن است نیاز به تمرکز شدید روی مربیگری سلامتی داشته باشد. و برخی ممکن است بخواهند در حرفه خود به صفر برسند و نقشه راه حرفه ای خود را ترسیم کنند. یک مربی شغلی به فرد کمک می کند تا به طور گسترده در مورد گزینه های خود فکر کند و یک استراتژی مناسب برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی کند.

کوچینگ زندگی به همین ترتیب شروع می شود. اولین قدم این است که یک قدم به عقب بردارید و فکر کنید. سپس، مشخص کنید چه چیزی برای شما مهم است و در کجای سفر زندگی خود قرار دارید. یک مربی زندگی در جنبه‌های مختلف زندگی شخصی‌تان با شما یک به یک کار می‌کند. گاهی اوقات، آنها بر روابط تمرکز می کنند. در مواقع دیگر، آنها می توانند روی پیشرفت شخصی، بحران های زندگی یا حتی یافتن هدف و معنا تمرکز کنند.

هزینه های کوچینگ در محیط کار

اگر می‌خواهید با مربیگری، پتانسیل نیروی کار خود را باز کنید، ممکن است در مورد هزینه آن فکر کنید. بیایید هزینه های کوچینگ در محیط کار را تقسیم کنیم.

اولاً، مانند هر برنامه یا مزیت کارمندی، مربیگری را نمی توان به تنهایی با هزینه ارزیابی کرد. مهم است که ببینید شما یا سازمانتان چه نوع نتایجی را می خواهید از رابطه یا برنامه مربیگری بگیرید. عواملی مانند تأثیر بر حفظ کارکنان، بهره‌وری، مشارکت و رفاه چند مؤلفه هستند که باید در نظر گرفته شوند.

نتایج کوچینگ در محیط کار چیست؟

نتایج و مزایایی که از کوچینگ می بینید نیز به کیفیت کوچینگی که انتخاب می کنید بستگی دارد. همچنین بستگی به میزان هماهنگی مربیان و متناسب با نیازها و اهداف شما دارد. اگر کارمندان به رفاه نیاز داشته باشند، ممکن است یک مربی شغلی مناسب نباشد.

هزینه مربیان متفاوت خواهد بود. به طور کلی، مربیان حرفه ای هزینه های مختلف دارند. این محدوده مواردی مانند تجربه، طول جلسه، مدارک تحصیلی، و آموزش و توسعه حرفه ای را در نظر می گیرد. هزینه مربیان اجرایی با تجربه بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت کسب و کار در شیراز

کوچینگ در محیط کار

پیدا کردن مربی

شما برای پیدا کردن یک مربی آماده هستید. اولین قدم برای شروع این است که بفهمید با چه نوع مربی می خواهید کار کنید.

ارزیابی های شغلی و شخصی (مانند ارزیابی کل افراد) می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را برای مربیگری تعیین کنید. هنگامی که تمرکز خود را برای مربیگری تعیین کردید، می توانید شروع به مطالعه کوچینگ در محیط کار های موجود کنید.

یک مربی شخصی چند راه برای پیدا کردن یک مربی شخصی وجود دارد. توصیه می کنیم مطمئن شوید که مربی شما دارای گواهینامه و آموزش حرفه ای است. همه مربیان ما متخصص هستند. پس از تکمیل ارزیابی کل افراد، بر اساس نتایج خود با یک مربی جفت خواهید شد. شما یک مربی انتخاب می کنید، سپس جلسه خود را برنامه ریزی می کنید.

یک مربی از طریق محل کار یا سازمان شما. ممکن است شرکت یا سازمان شما به خدمات توسعه حرفه ای و مربیگری دسترسی داشته باشد. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، سعی کنید با بخش منابع انسانی سازمان خود تماس بگیرید. تیم منابع انسانی شما احتمالاً می داند که آیا فرصت های مربیگری در دسترس شماست یا خیر.

اگر به دنبال یک مربی کوچینگ هستید، لیست آموزش و آموزش کوچینگ در شیراز را مشاهده می کنید.

چگونه با یک مربی شخصی شروع کنیم

هنگامی که مربی خود را پیدا کردید، برای شروع آماده هستید. اما ابتدا، مهم است که به این فکر کنید که یک مربی می تواند در مورد چه چیزی به شما کمک کند.

یک جلسه کوچینگ می تواند به شما در موارد بی شماری کمک کند. حرفه شما، تغییری در زندگی شما و ایجاد آمادگی ذهنی شما. چگونه می توان یک تصمیم دشوار گرفت یا تغییر و عدم اطمینان پیش رو را هدایت کرد. این می تواند به شما کمک کند هدف خود را از کار شناسایی کنید و بفهمید که می خواهید در وضعیت فعلی خود چه چیزی را تغییر دهید. و می تواند به شما کمک کند تا یک نقشه راه از اهداف بسازید تا به شما کمک کند به جایی که می خواهید باشید.

بیشترین بهره را از جلسات مربیگری خود ببرید

برای اطمینان از اینکه شما و کارکنانتان بیشترین بهره را از جلسات مربیگری خود می برید، باید بدانید که چگونه زمان خود را به حداکثر برسانید. وقت شما با مربیتان ارزشمند است. شما می خواهید مطمئن شوید که هر جلسه، سفر مربیگری شما را به سطح بعدی می برد، که نیاز به هدفمندی و آگاهی دارد.

ابتدا، اجازه دهید برخی از عناصر کلیدی کوچینگ در محیط کار  را درک کنیم.

خودشناسی و تأمل

اتخاذ یک طرز فکر رشد یک امر ضروری برای هر جلسه مربیگری است. قبل از ورود به جلسه خود، لحظه ای را به تأمل اختصاص دهید. رفتارها، طرز فکر و اعمال خود را حسابرسی کنید. سپس، از خود بپرسید که می‌خواهید چه حوزه‌هایی را بهبود ببخشید یا در چه زمینه‌هایی به کمک نیاز دارید.

پرسیدن سوالات درست البته، همه ما پاسخ درستی برای مشکلات خود نداریم. اما با سوالات درست، مربی ما می تواند ما را به راه حل ها راهنمایی کند. سوالاتی را برای جلسه مربیگری خود آماده کنید.

شناسایی نقطه کانونی زندگی کاری ما پرمشغله است. گاهی اوقات، نیاز به نگاهی به اولویت های ما دارد تا بفهمیم کدام مشکل ممکن است یک نقطه کانونی باشد.

برای مثال، ممکن است با چند تیم روی یک پروژه به صورت متقابل کار کنید. در انعکاس خود، متوجه می شوید که مهارت های ارتباطی شما ممکن است در افتادن توپ نقش داشته باشد. به جای تمرکز بر یک نمونه یا مثال، ممکن است ارتباط را به عنوان نقطه کانونی خود شناسایی کنید.

درک نکات کلیدی و موارد اقدام شما. در پایان هر جلسه مربیگری، مربی من از من می پرسد که چه چیزی یاد گرفته ام. نکات کلیدی یا موارد اکشنی که می توانید در موقعیت های واقعی اعمال کنید چیست؟ چه یاد گرفته ای؟ شما متعهد به ایجاد چه تغییری هستید؟

چگونه برای یک جلسه کوچینگ آماده شویم؟

اگر برای یک جلسه کوچینگ آماده نیستید، وقت آن است که آماده شوید. شما و سازمانتان می‌خواهید از تجربه کوچینگ در محیط کار خود بیشترین بهره را ببرید. برای اینکه بتوانید از پتانسیل کامل خود استفاده کنید، باید تمام تلاش خود را نیز به کار بگیرید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی بهترین آمادگی برای جلسه مربیگری خود آورده شده است:

به این فکر کنید که در برنامه این هفته چه چیزی وجود دارد. آیا یک جلسه یا ارائه بزرگ دارید؟ در مورد یک مکالمه چالش برانگیز یا دشوار چطور؟ آیا موانع شخصی وجود دارد که ظاهر می شود؟

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را دوباره مرور کنید. اگر چیزی فوری وجود ندارد، سعی کنید اهداف خود را دوباره مرور کنید. چقدر در اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود پیشرفت کرده اید؟ کجا به حمایت نیاز دارید تا شما را به جایی که باید باشید برسانید؟

در مورد آنچه که از آخرین جلسه شما به خوبی کار کرده است (یا چه چیزی نبوده است) فکر کنید. اگر قبلاً با مربی خود جلسه ای داشته اید، دوباره فکر کنید. چه چیزی از آخرین جلسه شما خوب کار کرده است؟ آیا تغییراتی را اعمال کردید که منجر به نتایج مثبت شود؟ یا از طرف دیگر، چه چیزی خوب کار نمی کند؟

هر تمرین یا ابزاری که برای تمرین به شما داده شده را مرور کنید. گاهی اوقات، مربیان می توانند به شما تکالیف بدهند. بیشتر اوقات، اینها تمرینات یا ابزارهایی هستند که می توانید آنها را عملی کنید. در مواقع دیگر، ممکن است مقاله یا وبلاگی برای خواندن باشد.

اهداف یا نتایج کلیدی خود را برای جلسه آینده خود شناسایی کنید. با نزدیک شدن به جلسه شما، اهداف یا نتایج کلیدی خود را شناسایی کنید. دقیقاً می خواهید از جلسه آینده خود با چه چیزی کنار بروید؟ چه چیزی در این جلسه برای شما تاثیرگذارتر خواهد بود؟

مهم نیست در کجای سفر مربیگری خود هستید، سفر شما فقط همین است: مال شما. مصرف آن متعلق به شماست، اما برای بهره‌مندی کامل از مزایای آن نیاز به آمادگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.