چگونه برای کوچینگ شغلی آماده شویم؟

کوچینگ شغلی

اگر صاحب یک کسب و کار هستید حتما با این تجربه مواجه شده اید که کارکنان شما هر از گاهی با تصمیم‌گیری‌های مکرر در مورد شغل خود مواجه می‌شوند و به کوچینگ شغلی نیاز دارند. همه چیز سریعتر از همیشه در حال تغییر است و شرکت ها سعی می کنند به سرعت خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و چابک بمانند تا در اولویت های اصلی قرار گیرند. این به این معنی است که شکاف و ابهام می تواند بیشتر برای کارمندان و کارکنان شما بیشتر شود. این شرایط می تواند استرس زا باشد و ایجاد مشکل و سوء تفاهم آماده باشد. تحقیقات ثابت کرده است که مردم خواهان کار معنادار هستند و کار معنادار می تواند به محافظت در برابر فرسودگی شغلی کمک کند. یکی از جنبه هایی که کار روزانه را معنادار می کند این است که کارمند قادر به یادگیری، رشد و مرتبط ماندن با کار از طریق کوچینگ شغلی باشد.

کوچینگ شغلی چه مزایایی دارد؟

با کوچینگ شغلی  کارکنان، می توانند به سمت آرزوها و اهداف شغلی خود پیشرفت کنند. وقتی کارمندان نمی دانند کجا می خواهند بروند یا راه های زیادی برای رسیدن به آنجا ندارند، این احساس برای کارمندان سخت است. این بدان معناست که اکنون، بیش از هر زمان دیگری، جلسات کوچینگ شغلی برای همسو نگه داشتن نیروی کار شما با هدف آن حیاتی است.

ثابت شده است که کوچینگ حرفه ای تا 38 درصد از عوارض کم کاری و کاهلی می کاهد. همچنین ثابت شده است که کوچینگ فرسودگی شغلی را تا 52 درصد کاهش می‌دهد، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند و عملکرد سازمانی را بهبود می‌بخشد. و در میان تغییرات سریع و عدم قطعیت، شرکت‌ها تشخیص می‌دهند که کوچینگ «خوبی برای داشتن» نیست. این یک امر ضروری است.

اما دقیقاً جلسات کوچینگ شغلی چیست؟ و چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که افراد شما برای بهره مندی از مزایای یک مربی شغلی مجهز هستند؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ می دهیم.

هدف از جلسه کوچینگ شغلی  چیست؟

سرمایه گذاری در توسعه شغلی می تواند به افزایش حفظ، بهره وری و مشارکت کارکنان کمک کند. اما فراتر از مزایای سطح بالای خدمات کوچینگ شغلی ، هدف از این جلسات مربیگری چیست؟

کوچینگ شغلی

مهم نیست اهداف شغلی یا مسیر شغلی شما چه باشند، همه می توانند از یک جلسه کوچینگ شغلی  بهره‌مند شوند. در اینجا چیزی است که می توانید از یک جلسه کوچینگ شغلی انتظار داشته باشید آمده است:

توصیه های شغلی در مورد اینکه چگونه می توان به بهترین شکل از چالش های خاص عبور کرد

  • راهنمایی در مورد چگونگی ایجاد تغییر شغلی
  • راه هایی برای رسمی کردن برخی از اهداف برنامه ریزی شغلی
  • شناسایی اهداف شغلی
  • ایجاد یک برنامه برای کمک به یافتن شغل رویایی شما
  • مصاحبه و استراتژی های کاریابی
  • چگونه مهارت های مصاحبه را توسعه دهیم (و راه های تیزتر آماده‌سازی مصاحبه)
  • ارزیابی شغلی (یا ارزیابی کل افراد)

بیشتر بخوانید: آموزش متقاعد سازی و مذاکره در فروش در شیراز

چگونه برای یک جلسه کوچینگ شغلی آماده شویم

وقتی نوبت به آماده شدن برای جلسه کوچینگ شغلی شما می رسد، مهم است که طرز فکر درست خود را نشان دهید. در اینجا شش مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا در جلسه کوچینگ شغلی  خود احساس آمادگی و اعتماد به نفس داشته باشید.

  • مکث و تأمل کنید

شما نمی توانید بدانید به کجا می روید بدون اینکه بدانید از کجا شروع می کنید. به خصوص اگر در منطقه راحتی خود احساس راحتی می کنید، یک دقیقه به تفکر اختصاص دهید. در مورد شغل فعلی خود چه می خواهید تغییر دهید؟ تا به حال در حرفه خود چه آموخته اید؟ چه کارهایی را متفاوت انجام می دادید؟ اهداف شغلی شما چگونه تغییر کرده است؟ چگونه در ارتقاء مهارت سرمایه گذاری کرده اید؟

با فکر کردن به این مسائل ، می توانید به این فکر کنید که چگونه ارزش های شما با ارزش های شرکت شما همسو می شود. در حالی که نیازی به اجرای موازی هر مقدار ندارید، مهم است که مطمئن شوید ارزش‌های اصلی شما مطابقت دارند. اگر ارزش‌های شما در طول سال‌ها تغییر کرده است، شاید به همین دلیل است که به دنبال چیزی رضایت‌بخش‌تر هستید.

همه اینها سوالات خوبی هستند که باید قبل از شروع به جلسه کوچینگ شغلی از خود بپرسید. با خودتان و مسیر شغلی خود تا کنون صادق باشید.

بیشتر بخوانید: کوچینگ چیست؟

  • ارزیابی شغلی را در نظر بگیرید

ما می‌دانیم که به خصوص اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم تمام وجود خود را غرق کار می کنند. زندگی شخصی و شغلی بیش از هر زمان دیگری با هم گره خورده اند. این یک رویکرد جامع است که به جنبه انسانی توسعه ما نگاه می کند. بالاخره کارمندان انسان هستند. برای تغییر رفتارها، طرز فکرها و مهارت ها، باید به کل فرد نگاه کنیم تا این کار را انجام دهیم.

اما این ارزیابی فراتر از مهارت های شغلی است. برای مثال، برخی از نقاط قوت من در کل شخص شامل فعالیت بدنی و همدلی است.

برای اینکه بتوانید افراد درون یک جلسه شغلی را به خوبی در یک نگه تحلیل کنید به سراغ کلاس های آموزش مخاطب شناسی در شیراز بروید.

کوچینگ شغلی

  • طرز فکر رشد را در پیش بگیرید

اگر به یک جلسه کوچینگ شغلی فکر می کنید، به احتمال زیاد می خواهید رشد کنید. شما می خواهید هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای پیشرفت کنید. شما می خواهید از منطقه راحتی خود خارج شوید و حرفه خود را به سطح بالاتری ببرید.

اما بخشی از این سفر رشد به این معنی است که شما باید خود را در یک ذهنیت رشد قرار دهید. ممکن است بخواهید شغل جدیدی پیدا کنید، اما باید قبل از انجام این کار مهارت های جدیدی را ایجاد کنید. یا، ممکن است بخواهید یک مدیر استخدام شوید، اما به یک مشاور شغلی نیاز دارید تا شما را در این راه راهنمایی کند.

اشکالی ندارد که همه چیز را ندانید. هیچ کس این کار را نمی کند. ما معتقدیم که واقعاً برای رسیدن به پتانسیل کامل خود، باید در مورد زمینه‌های رشد خود پیشاپیش باشید.

  • در مورد آنچه می خواهید از تجربه کوچینگ شغلی به دست آورید فکر کنید

در حالی که ممکن است ندانید از یک جلسه کوچینگ شغلی چه انتظاری داشته باشید، ممکن است ایده ای در مورد آنچه که امیدوارید به دست آورید داشته باشید.

در ادامه تجربه یکی از مربیان حرفه ای کوچینگ را می خوانیم:

در اولین جلسه کوچینگ شغلی  حرفه ای ام با مربیم، مطمئن نبودم که از گفتگو چه می خواهم. من به تازگی پیشنهاد کاری را پذیرفته بودم اما هنوز آنقدر در نقش کار نکرده بودم تا بفهمم از نقش چه می‌خواهم.

همانطور که مکالمه من پیش رفت، متوجه شدم که در مورد انتقال شغلی به راهنمایی نیاز دارم. برای غلبه بر سندرم خیانتکار، ایجاد ارتباطات جدید و ایجاد یک برداشت اولیه خوب به کمک نیاز داشتم.

با کمی تأمل، متوجه شدم که می‌توانم این نیازها را قبل از صحبت با مربیم شناسایی کنم. در مورد چه چیزی کمک می خواهید فکر کنید. مربی شما در کنار شماست، صرف نظر از اینکه این نیازها ممکن است چه باشند.

  • چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را درباره شغل فعلی خود دوست ندارید

اگر شما هم مثل من هستید، احتمالاً چندین تجربه قبلی داشته اید. این تجربیات شما را به جایی که امروز هستید رسانده است. اما از طریق آن تجربیات، شما توانسته اید بفهمید چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. ممکن است به جنبه خاصی از شغل خود نسبت به سایرین گرایش پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید که در شغل خود به کجا می روید، یک مکان خوب برای شروع این است که آنچه را قبلاً می‌دانید بررسی کنید.

  • ریشه در هدف خود داشته باشید

هدف شما مانند ستاره شمالی و راهنمای شماست. این کمک می کند که شما را در مسیر هدایت کند، حتی اگر مطمئن نیستید که این مسیر به کجا می تواند منجر شود. با ریشه یابی هدف خود، بهتر می توانید به فرآیند کوچینگ اعتماد کنید. به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مهم است، چه چیزی برای شما ارزش قائل است و چه چیزی به شما انگیزه می دهد.

7 نکته برای استفاده حداکثری از جلسه کوچینگ شغلی

برای اینکه بهترین استفاده را از جلسه کوچینگ و منتورینگ خود ببرید، این هفت نکته را در نظر داشته باشید.

  1. ذهنی باز داشته باشید و به روی دیدگاه های جدید باز باشید
  2. طرز فکر سنتی خود را به چالش بکشید
  3. با مربی خود آسیب پذیر و صادق باشید
  4. هر اقدامی را که در جلسه کوچینگ شغلی شما مشخص شده است، پیگیری کنید
  5. رزومه (و احتمالاً نامه پوششی) خود را برای مربی خود به روز کنید
  6. ارزش های اصلی خود و آنچه برای شما مهم است را شناسایی کنید
  7. سوالات خوبی را آماده کنید

کوچینگ شغلی

سوالات متداول برای بررسی قبل از جلسه کوچینگ شغلی

جلسه کوچینگ شغلی شامل چه مواردی است؟

همچنین این احتمال وجود دارد که اولین جلسه کوچینگ شغلی شما مقدمه ای باشد برای آنچه از تجربه کوچینگ شغلی  انتظار دارید.

اما با گذشت زمان، شما و مربی‌تان با هم کار می‌کنید تا زمینه‌هایی را که باید در جلسات صحبت کنید، شناسایی کنید. به عنوان مثال، می توانید مهارت های ارتباطی و سخنرانی خود را با مربی خود تمرین کنید. می توانید سناریوهایی را اجرا کنید تا به مهارت های حل تعارض خود کمک کنید. شما می توانید با هر چالش دنیای واقعی که ممکن است اخیراً بوجود آمده باشد مقابله کنید. می توانید بازخورد دادن (و دریافت) را تمرین کنید.

در جلسات کوچینگ شغلی  حرفه ای ام، در مورد چیزهای زیادی با مربی ام صحبت کرده ام. او به من کمک می کند منتقد درونی ام را رام کنم و سندروم فریبنده ام را مدیریت کنم. او همچنین به من کمک کرد تا اعتماد به نفس ایجاد کنم و من را به سمت فرصت های ارتقاء مهارت راهنمایی کند تا مسیر شغلی خود را بهتر توسعه دهم.

اما او همچنین به من گفته است که چه زمانی باید استراحت کنم و مکث کنم. او به من کمک کرد تا حد و مرزها را تعیین کنم و همچنان مرا برای اولویت بندی موثر به چالش می کشد.

اگر میخواهید کوچینگ را به صورت حرفه ای اموزش ببینید توصیه می کنیم در دوره کوچینگ شیراز شرکت کنید.

چند جلسه با یک مربی شغلی نیاز دارم؟

ما رویکردی مبتنی بر علم را برای کوچینگ شغلی  در نظر می گیریم. روش شناسی ما که ریشه در روانشناسی مثبت دارد، ریشه در داده ها دارد. محققان ما اثربخشی و مزایای کوچینگ را مطالعه کرده اند. از اعضای ما که با رفاه کم شروع به کار می کنند، 77٪ با پشتیبانی شخصی، وضعیت رفاه خود را تا 3 تا 4 ماه به طور قابل توجهی بهبود می بخشند.

مربیان شغلی در چه مواردی می توانند کمک کنند؟

مربیان طیف گسترده ای از تخصص را دارند. از کوچینگ زندگی گرفته تا کوچینگ شغلی  و حتی کوچینگ خواب. برخی از مواردی که مربیان می توانند به آنها کمک کنند به شرح زیر است:

  • بهبود بهره وری و تمرکز
  • عملکرد کلی کار را بهبود بخشید
  • بهبود مدیریت زمان، مدیریت استرس، اولویت بندی
  • افزایش اعتماد به نفس، شفقت به خود و عزت نفس
  • مهارت های همکاری و کار تیمی را بهبود بخشید
  • مهارت های ارتباطی را بهبود بخشید
  • هماهنگی بهتر کار و زندگی شخصی
  • تعادل بهتر سلامت جسمی و سلامت عاطفی
  • آمادگی ذهنی بهتر
  • تعامل بهتر
  • مهارت های رهبری و مدیریت بهتر
  • مهارت های تصمیم گیری را بهبود بخشید
  • راه های مدیریت خستگی مراقب
  • مدیریت فرسودگی شغلی
  • انعطاف پذیری و ریزش را بهبود بخشید
  • به افراد کمک کنید هدف، معنا و علایق خود را در زندگی پیدا کنند
  • رهبری فراگیر، به ویژه در مورد پرورش تعلق در محل کار
  • پیمایش در غم و اندوه و کنار آمدن با اندوه
  • بهبود خواب و بهداشت خواب
  • به یافتن حس تعلق بهتر و راه هایی برای اقدام برای تنوع بیشتر، فراگیر، برابری و تعلق کمک کنید.
  • مهارت های ارائه را بهبود بخشید
  • پیمایش تغییرات، عدم قطعیت و ناشناخته ها

چه سوالاتی باید از یک مربی شغلی بپرسم؟

اگر مطمئن نیستید از کجا با مربی خود شروع کنید، این چهار سوال را برای شروع گفتگو امتحان کنید.

از چه راه هایی می توانم در فرصت هایم پیشرفت کنم؟

چگونه می توانم بر روی نقاط قوت خود بسازم و به یادگیری ادامه دهم؟

چگونه به من کمک می کنید تا به اهدافم برسم (و بازتعریف موفقیت برای من چگونه است)؟

بهترین توصیه شغلی که تا به حال دریافت کرده اید چیست؟

از طریق کوچینگ شغلی  روی افراد خود سرمایه گذاری کنید. با دسترسی به راهنمایی شخصی، نیروی کار شما برای حرکت در آب های پیش رو مجهزتر می شود.

منبع: www.betterup.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.