مزایای کوچینگ و بازخورد آن در زندگی روزمره

مزایای کوچینگ

محصولات و خدمات زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند زندگی شما را تغییر می‌دهند. کوچینگ ممکن است تنها چیزی باشد که در واقع این وعده را برآورده می‌کند. ثابت شده است که از جمله مزایای کوچینگ تأثیر مثبت و قدرتمندی است که بر اعتماد به نفس، سلامتی و عملکرد کاری دارد. هنگامی که یک مدیر کوچینگ حرفه ای دریافت می کند، اعضای تیم آنها نیز از راهنمایی، توسعه رهبری و فرهنگ مربیگری که مدیر به سازمان بازگردانده است، بهره مند می شوند.

 

مزایای کوچینگ مزایای کوچینگ و بازخورد آن در زندگی روزمره

کوچینگ یک مداخله بهزیستی بسیار شخصی و فردی است. چه به دنبال کوچینگ کسب و کار برای شرکت خود باشید و چه برای خودتان مربیگری شغلی، رابطه با یک کوچ شبیه هیچ رابطه شخصی یا حرفه ای دیگری نیست. یک کوچ از طریق آموزش و تخصص خود، مربی را به طور کل نگر می بیند و مربی را تشویق می کند تا تمام خود را به جلسات مربیگری برساند.

کوچ به فرد کمک می کند تا خودآگاهی را در مورد نقش ها و ابعاد مختلف زندگی خود ایجاد کند. این یک مداخله قدرتمند است زیرا فرآیند کوچینگ با شرایط فردی تطبیق می‌یابد، با افراد در جایی که هستند، با آنچه که نیاز دارند و در زمانی که به آن نیاز دارند ملاقات می‌کند.

در حالی که جلسات کوچینگ توسط یک متخصص آموزش دیده تسهیل می شود، آنها کنترل را کاملاً در دستان عضو قرار می دهند. کوچینگ خوب و خبره برای توانمندسازی افراد برای یافتن پاسخ های خود در درون خود طراحی شده است. در مشارکت مربیگری، این مربی است که اهداف را تعیین می کند، کتاب بازی را تعریف می کند و تعیین می کند که موفقیت چگونه به نظر می رسد.

کوچ تخصص متعهد را ارائه می دهد، بینش، دیدگاه و ذهنیت رشد را به رابطه مربیگری می آورد. تا همین اواخر، مربیگری به طور حکایتی درست بود، اما هنوز از نظر تجربی تأیید نشده بود. علم پشت کوچینگ برای بهبود بهزیستی ذهنی برای پاسخ به سؤالات اساسی در مورد تأثیر و ROI ساخته شده است.

داده‌ها همچنین به مربیان کمک می‌کند تا مداخلات و تمرین‌هایی را که برای افراد مختلف که با چالش‌های خاص مواجه هستند مؤثرتر هستند، بررسی کنند.

مزایای کوچینگ

با این اطلاعات، رشد قابل پیش‌بینی است – از الگوهایی پیروی می‌کند که کدام نواحی اولین و سریع‌ترین رشد را دارند و به زمان بیشتری نیاز دارند و این از مزایای کوچینگ است. درک الگوی منحصر به فرد انسانی مربیگری، رشد و توسعه به افراد و سازمان ها کمک می کند تا بدانند چه مدت باید متعهد شوند، پیشرفت چگونه به نظر می رسد و چه زمانی باید انتظار نتایج را داشته باشند.

 

مزایای کوچینگ شخصی

کوچینگ اجرایی خبره می تواند تأثیر عمیقی بر زندگی شخصی و حرفه ای افراد داشته باشد. این مزایا می‌تواند فوری باشد، اما در طول سال‌ها، از نقشی به نقش دیگر، در طول یک حرفه و یک عمر، به سود خود ادامه می‌دهد. بسیاری از مزایای شرکتی یا برنامه های آموزشی نمی توانند چنین ادعایی داشته باشند.

یکی از راه‌هایی که کوچینگ به افراد کمک می‌کند این است که به آنها کمک می‌کند خود را واضح‌تر ببینند. یک مربی فضا و ساختاری را برای انعکاس فراهم می کند که برای یادگیری و رشد لازم است. آنها به شما کمک می کنند تا بفهمید ارزش های شما چیست و اقدامات شما در کجا از ارزش ها یا اهداف بیان شده شما متفاوت است.

یک مربی خوب می تواند به شما کمک کند تا با آنچه در زندگی و کار خود دوست دارید ارتباط برقرار کنید و از مزایای کوچینگ بهره ببرید.

برخلاف درک کلاسیک که فشار برای حداکثر عملکرد ضروری است، اکنون می دانیم که فشار بالا در واقع باعث می شود افراد کارآمدتر شوند. از سوی دیگر، تناسب ذهنی با افزایش بهره وری، همکاری، نوآوری و رضایت شغلی همراه است.

 

تحقیقات نشان داده است که افراد تمایل دارند مهارت های آمادگی ذهنی را به ترتیب خاصی ایجاد کنند. ایجاد این مهارت‌های اصلی، پایه و اساس شایستگی‌های عمیق‌تر و ظریف‌تر را ایجاد می‌کند و از . در اینجا نگاهی به برخی از زمینه های کلیدی رشد برای مربیگری فردی آورده شده است:

برای اطلاعات بیشتر درباره چگونه یک سخنران خوب باشیم ؟ کلیک کنید.

خودآگاهی

در یک مطالعه اخیر، تحقیقات نشان داد که اولین حوزه مهم توسعه برای اکثر شرکت کنندگان، درون نگری است. این یک مهارت اساسی برای پیشرفت شخصی و حرفه ای است. پس از ایجاد این امر، اعضا می توانند برای ایجاد بینش عمیق تر در مورد آنچه که می خواهند و زمینه های رشد آینده کار کنند.

 

انعطاف پذیری

با بازخورد و بهبود خودآگاهی، افراد تحمل استرس را بهبود می‌بخشند. وقتی رهبران انعطاف‌پذیرتر می‌شوند، بهتر می‌توانند با شرایط در حال تغییر یا نامطلوب با موفقیت سازگار شوند. به نوبه خود، این احتمال فرسودگی شغلی را کاهش می دهد و رضایت کلی از زندگی (و شغلی) را بهبود می بخشد.

 

همکاری

کار در تیمی که در آن همه متعهد به توسعه شخصی هستند چیز خاصی وجود دارد و از مزایای کوچینگ است. افراد بهتر می توانند انگیزه ها و تعهدات اساسی همه افراد گروه را درک کنند. آنها از کاهش تعارض و افزایش اعتماد به نفس در تصمیم گیری سود می برند. افراد در مدیریت زمان بهتر هستند و به طور موثرتری به تیم کمک می کنند.

خودکارآمدی

مؤلفه‌های اصلی خودکارآمدی یادگیری از طریق تجربیات دیگران و تأیید شدن توسط افرادی است که به آنها اعتماد دارید. این عوامل بلوک های کلیدی در رابطه مربیگری هستند. ایجاد استراتژی برای رسیدن به اهداف و جشن گرفتن این موفقیت ها با یک مربی، راه اصلی برای ایجاد اعتماد به نفس در خود و  مزایای کوچینگ است.

 

ارتباطات

همه انواع کوچینگ تأثیر مفیدی بر مهارت های ارتباطی دارند و از مزایای کوچینگ هستند. توسعه مهارت‌های ارتباطی مؤثر می‌تواند به افراد در تمام جنبه‌های زندگیشان کمک کند – چه در محیط کار و چه در خارج از آن. این تأثیر مثبت خود را بر استرس دارد – که مطمئناً با ارتباطات ضعیف تشدید می شود.

 

تعادل کار و زندگی

با کوچینگ، افراد برای تعیین اولویت‌های خود وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند تا آنها را بخشی بزرگ‌تر از زندگی‌شان کنند. این به آنها قدرت می دهد تا تعادل کار و زندگی بهتری را حفظ کنند. این افراد تمایل بیشتری به کسب رضایت شغلی و زندگی دارند. این را می توان به بهبود مراقبت از خود و همسویی بیشتر با اهداف آنها نسبت داد.

مزایای کوچینگ

افزایش سلامت روان

در سه ماه اول با یک مربی، اعضا شاهد کاهش 38 درصدی در کسالت بودند. در میان ابعاد دیگر سلامت روان، رضایت از زندگی، هدف و ارتباط اجتماعی بهبود می یابد. اینها، همراه با تنظیم عاطفی، به طور قابل اعتمادی سلامت روان را برای شرکت کنندگان مربی بهبود می بخشد.

برای شرکت در دوره های کوچینگ شیراز از آموزشگاه های ایران بر روی لینک درج شده کلیک کنید و اطلاعات کاملی در این باره کسب کنید.

5 مزیت کوچینگ در سازمان ها

برای مراقبت از غازی که تخم طلایی می گذارد، باید گفت. به همین دلیل است که برخی از شرکت‌ها مربیگری اجرایی را به مجموعه‌ای محدود از پتانسیل‌های بالا محدود می‌کنند. اما کارمندان در سراسر سازمان می توانند از مربیگری حمایتی بهره مند شوند، چه در حال ایفای نقش جدیدی باشند، چه گزارش های مستقیم تهیه کنند و چه به طور غیررسمی بر تیم خود تأثیر بگذارند.

 

وقتی کارمندان شما خوشحال هستند، احساس حمایت و شایستگی می کنند و احساس تعلق دارند، مزایای انسانی و مزایای نهایی نیز وجود دارد. بهره وری و عملکرد بالا می رود و این از مزایای کوچینگ است. هنگامی که آنها در کار خود معنا پیدا می کنند و احساس هدف می کنند، تعلق، رضایت و قصد ماندن همگی بهبود می یابند.

 

هنگامی که کوچینگ در سطح سازمانی اجرا می شود، مزایای آن واقعاً عمیق است. کوچینگ سازمانی با تیم هایی کار می کند که یک سازمان را تشکیل می دهند. اما حتی زمانی که دسترسی به مربیگری به صورت یک به یک باشد، کل تیم در زمینه‌های کلیدی بهبود می‌یابد.

 

افراد را توانمند می کند

کوچینگ افراد یک سازمان را تایید، حمایت و توانمند می کند. این به آن‌ها یک طرف بی‌طرف می‌دهد تا با نگرانی‌های مربوط به پیشرفت حرفه‌ای مقابله کنند، و همچنین فضایی امن برای تمرین مکالمات دشوار.

 

مشارکت کارکنان را افزایش می دهد

وقتی کارمندان احساس می‌کنند که باید بخشی از زندگی یا هویت خود را در محل کار پنهان کنند، تأثیر منفی شدیدی بر تعلق و مشارکت دارد. با این حال، زمانی که افراد تشویق می شوند تا تمام خود را به کار بیاورند، به احتمال زیاد درگیر، سازنده و از شغل خود راضی هستند و این از مزایای کوچینگ است.

عملکرد فردی را بهبود می بخشد

حتی متعهدترین مدیران نیز زمان نامحدودی برای صرف مربیگری کارکنان خود ندارند. بیشتر آنها فقط برای رسیدگی به جنبه های عملکرد فوق العاده خوب – یا فوق العاده ضعیف – وقت می گذارند. کوچینگ یک نقطه تماس اضافی و متمرکز بر رشد را برای کارمندان در طول هفته فراهم می کند. این به نوبه خود عملکرد فردی و تیمی را بهبود می بخشد.

 

سطح یادگیری عمیق تر

دلیلی وجود دارد که آموزش های شرکتی شما کارمندان شما را به خواب می برد. وقتی افراد شخصاً در فرآیند یادگیری سرمایه گذاری می کنند، بهتر یاد می گیرند – و اطلاعات بیشتری را حفظ می کنند. کار با مربی به طیف گسترده ای از سبک های یادگیری جذاب و از مزایای کوچینگ است. علاوه بر این، اتصال مهارت های جدید به اهداف فعلی و برنامه های کاربردی زندگی واقعی، به کارگیری آموخته های جدید را آسان تر می کند.

 

تعهد بالای کارکنان

وقتی شرکت‌ها تعهد واقعی به رفاه کارکنان خود نشان می‌دهند، کارمندان تمایل دارند به همان شیوه پاسخ دهند. کار با یک مربی حفظ، رضایت شغلی، مشارکت و انگیزه را بهبود می بخشد.

 

نتیجه

خوب است اگر یک شبه برای رشد شخصی و حرفه ای یک اصلاح وجود داشته باشد. کوچینگ یک راه حل مخفی نیست. علمی است کار با مربی ابزاری باورنکردنی و قدرتمند است که به ایجاد یک محیط کاری سازنده تر و جذاب تر کمک می کند. کوچینگ زندگی می تواند به شما در اهداف توسعه شخصی کمک کند. مزایای کوچینگ هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای برای افراد و تیم ها عمیق است. و به عنوان یک رهبر، توسعه مهارت های مربیگری شما سودی برای سازمان شما دارد.

منبع: www.betterup.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.