آموزشگاه آرایشگری مردانه و هرآنچه درباره آن باید بدانید

آموزشگاه آرایشگری مردانه و هرآنچه درباره آن باید بدانید

آیا قصد ثبت نام در آموزشگاه آرایشگری مردانه را دارید، اما هنوز مطمئن نیستید که آیا این مسیر شغلی مناسبی برای شماست یا خیر؟ می گویند، شما نمی توانید تبدیل به آرایشگر بشوید، یا همین الان هستید یا نیستید. این به آن معنا نیست که اگر شما هارت های لازم برای کار در شغل آرایشگری مردانه ندارید، نمی توانید در مسیر این شغل گام بردارید. بلکه به آن معناست که اگر این هنر در وجود شما باشد تا به حال به نحوی آن را تجریبه کرده اید یا همیشه دوست داشته اید این هنر را داشته باشید. بنابراین اگر شما از کسانی هستید که به دنبال علاقه به این کار یا درآمد آن شما را به فکر ثبت نام در آموزشگاه آرایشگری مردانه انداخته است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید که همه چیز را درباره آموزشگاه آرایشگری مردانه با هم مرور می کنیم.

چه کسانی می توانند برای ثبت نام در آموزشگاه آرایشگری مردانه اقدام کنند

شاید بدانید که ایجاد رنگ‌ها و برش‌های باشکوه راهی برای شماست و همیشه می‌دانسته اید. اکنون، شما فقط تمام اطلاعاتی را که می‌توانید جمع‌آوری می‌کنید که به شما در این مسیر کمک کند، بنابراین می‌توانید بهترین و آگاهانه‌ترین تصمیم را برای انتخاب آموزشگاه آرایشگری مردانه مناسب برای خود بگیرید. مهم نیست که در کجای فرآیند تصمیم‌گیری هستید، در مکان مناسبی هستید زیرا در شرف یادگیری هر چیزی هستید که می‌خواهید باشید، و کاملا صادقانه به آن نیاز دارید و در مورد ورود و تکمیل موفقیت‌آمیز آموزشگاه آرایشگری مردانه تصمیم گرفته اید. با توجه به هیاهویی که در سال های گذشته به وجود آمده است، هنر آرایشگری برجسته تر شده است و مورد توجه قرار می گیرد.  ابتدا، ما دقیقاً برای شما تعریف می‌کنیم که آرایشگر بودن به چه معناست و انتخاب شغلی بالقوه شما چیست.

آرایشگری چیست؟

آرایشگری که قدمتی به قدمت خود زندگی بشر دارد، مطمئناً حرفه ای آغشته به سنت است. بسیاری از آرایشگران امروزی از تجهیزات یا ابزارهای یکسانی استفاده می‌کنند، تکنیک‌های مشابهی را تمرین می‌کنند و فضای آرایشگاه‌های قدیمی را حفظ می‌کنند. در حقیقت، تغییر چندانی در آرایشگری صورت نگرفته است، زیرا این حرفه نوعی هنری به حساب می‌آید که نیازمند مهارت، آموزش، دستی ثابت و چشم تیزبین است. به عنوان یک آرایشگر، می توانید در کوتاه کردن، کوتاه کردن و حالت دادن به مو، سبیل و ریش تخصص داشته باشید. آرایشگران متخصص پس از گذراندن دوره در آموزشگاه آرایشگری مردانه در سبک مردانه هستند که خدمات صورت، اصلاح و کوتاه کردن مو را به مردان ارائه می دهند.  انتخاب شغل آرایشگر نیز اخیراً شاهد تجدید حیات یا افزایش محبوبیت بوده است. طبق گزارش اداره آمار کار، “پیش بینی می شود که استخدام آرایشگران از سال 2016 تا 2026، 13 درصد رشد کند که سریعتر از میانگین برای همه مشاغل است.

آرایشگاه یا سلمانی مردانه

اگر مشتاق شروع حرفه ای در صنعت آرایشگری هستید و آماده هستید که مسیری را در این صنعت پررونق ایجاد کنید – ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا شروع کنید. با این حال، ورود به این رشته خاص مستلزم دریافت تحصیلات تخصصی است.

چرا باید در آموزشگاه آرایشگری مردانه شرکت کنیم؟

اگر می‌خواهید در یک رستوران خوب سرآشپز شوید، قبل از درخواست، در مدرسه آشپزی شرکت می‌کنید تا آموزش‌های لازم را ببینید و همه پیش‌نیازها را بیاموزید. اگر می‌خواستید یک حرفه ای در کسب‌وکار باشید، به مدرسه می‌رفتید و رشته‌ای را در رشته مورد نظر خود انتخاب می‌کردید. همه اینها برای حرفه آرایشگری نیز صدق می کند.

آموزشگاه آرایشگری مردانه

در هر جای کشور یک آرایشگر باید دوره آموزشگاه آرایشگری مردانه را تکمیل کند و مجوز کسب کند تا بتواند در آن شهر تمرین کند. اگر برای گذراندن آموزش های لازم در زمینه آرایشگری به آموزشگاه آرایشگری مردانه نروید، نمی توانید قانونی در این زمینه کار کنید. توجه داشته باشید که هر شهر شرایط کمی متفاوت دارد، بنابراین قبل از انجام هر کار دیگری، شرایط خود را بخوانید! تحقیقات نشان داده که آرایشگری در مقایسه با سایر انواع مجوزهای شغلی، چهارمین شغلی است که به شدت در میان مشاغل با درآمد متوسط قرار دارد. این بدان معنی است که مطلقاً هیچ راهی برای دور زدن این نیاز وجود ندارد.  اگر می خواهید حرفه آرایشگری داشته باشید، باید برای کسب مجوز به آموزشگاه آرایشگری مردانه بروید.

از برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

اکثر برنامه های آموزشگاه آرایشگری مردانه شامل کلاس هایی در هشت حوزه زیر است:

 

بهداشت و نظافت: مسئولیت شما در قبال مشتریان فقط به زیبایی و تجربه محدود نمی شود – بدون شک شامل ایمنی نیز می شود. این دوره ها عبارتند از: روش های ضدعفونی، ضدعفونی و استریل کردن.

علوم مرتبط و دانش عمومی: مطالعه علوم پایه شامل فیزیولوژی دست، بازو، سر و صورت با کاربرد در مناطقی که آرایشگری انجام می شود.

اصلاح: هنر‌آموزان اصول اصلاح، حالت‌ها و ضربات را یاد می‌گیرند و استفاده از این اصول را از طریق آماده‌سازی صورت حامی تمرین می‌کنند.

شیمی باربر: موضوع تخصصی شیمی محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده در رشته آرایشگری. شامل مطالعه تئوری پایه ساختار مولکولی، شیمی آلی ساده، و کاربرد ترکیبات مختلف در موج سرد، شل کننده مو، فرآوری شیمیایی، شامپو، آبکشی، رنگ و انواع آماده سازی مو

مدیریت فروشگاه: برای افراد علاقه مند به مدیریت و مالکیت یک سالن طراحی شده است. موضوعات شامل: مقررات محلی، ریاضیات، حسابداری و مالیات، کنترل موجودی، روابط با مشتری، فروشندگی، تبلیغات، ثبت سوابق، و تجهیزات و استفاده از زمان

مهارت فروش و دانش محصول: بعد از قرار ملاقات چطور؟ نگرش شما همه چیز است.

آرایش مو: مطالعه در مدل دادن به مو، شامپو کردن، طراحی مو، ماساژ پوست سر، فر کردن، برس زدن و شانه کردن، ترمیم مو، پرس حرارتی، فر کردن مو، و آرایش و مراقبت از مو

کوتاه کردن مو: اصول اولیه در کوتاه کردن مو برای مردان و زنان. مراحل مهم برای یک مدل موی اولیه کامل. مراحل کوتاه کردن مو با قیچی، قیچی و تیغ. مهارت‌های دستکاری در روش‌های صحیح اصلاح مو با تیغ و قیچی ایجاد می‌شود. دوره های کوتاهی مو آقایان در شیراز نیز در حال برگزاری می باشد.

برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه چند وقت است؟

اگر در حال حاضر مشغول به کار هستید یا تعهد دیگری دارید که به شما اجازه نمی دهد صرفاً روی برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه تمرکز کنید، به احتمال زیاد نزدیک به یک سال و نیم از حضور در مدرسه به صورت محدود و پاره وقت هستید. اگر بتوانید متعهد شوید که به صورت تمام وقت به کلاس ها بروید، می توانید انتظار داشته باشید که حداقل شش تا نه ماه، اگر نه بیشتر، به کلاس ها بروید. هر مدرسه آرایشگری از نظر زمان مورد نیاز کمی متفاوت است، اما تکمیل برنامه های تمام وقت نه ماه یا بیشتر طول می کشد. قبل از پیوستن به برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه الزامات و مقررات زمانی و کاری خود را بررسی کنید! اگرچه تمرکز بیشتر بر رفتن به آرایشگاه یا هر مدرسه فنی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان بوده است، برخی از دبیرستان ها این نوع آموزش را برای دانش آموزانی ارائه می دهند که از قبل می دانند آرایشگری مسیر شغلی آنهاست.

الزامات برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه چیست؟

وقتی نوبت به کارهایی می‌شود که باید قبل از شروع مدرسه آرایشگری انجام دهید، هرکشور شرایط خاص خود را دارد. قبل از گرفتن وقت برای ثبت نام در یک برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه مطمئن شوید که این دو حداقل شرط را رعایت کرده اید تا مطمئن شوید که پس از فارغ التحصیلی هنگام درخواست پذیرش یا مجوز با هیچ مانعی مواجه نخواهید شد.

آموزشگاه آرایشگری مردانه

الزامات هر برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه متفاوت است، بنابراین برای تحقیق در مورد الزامات برنامه آموزشگاه آرایشگری مردانه که می خواهید در آن شرکت کنید، تحقیق کنید.

سرفصل های  آموزشگاه آرایشگری مردانه

آموزشگاه آرایشگری مردانه باید سرفصل های متفاوتی را به شما آموزش دهد برای نمونه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بهداشت و محیط کار آرایشگاه
  • آشنایی با ساختمان پوست
  • آشنایی با ساختمان مو
  • آشنایی با ابزار کار آرایشگری و نحوه کار با آنها
  • مواد ضد عفونی کننده و نحوه ضد عفونی کردن ابزار کار
  • آماده کردن محیط کار آرایشگاه
  • نحوه ایسادن آرایشگر و طرز نشستن مشتری روی صندلی کار
  • آشنایی با بیماری های ویروسی مسری و نحوه پیشگیری از آنها
  • آشنایی با مواد شوینده
  • آموزش شامپو کردن و شستشوی موی سر
  • تشخیص انواع فرم سر و صورت ( مورفولوژی سر و صورت )
  • توانایی کوتاه کردن موی سر با شانه و قیچی
  • توانایی کوتاه کردن موی سر با ماشین اصلاح
  • خط بندی خطوط اطراف سر و صورت
  • توانایی اصلاح صورت و خط بندی صورت با تیغ
  • حالت دهی به موهای سر و خشک کردن مو با سشوار و اتوی مو

چگونه بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه را برای خودم انتخاب کنم؟

تصمیم گیری در مورد تحصیل در کدام آموزشگاه آرایشگری مردانه ، صرف نظر از منطقه تحصیلی، مستلزم بررسی عوامل زیادی است که شخصاً بر شما تأثیر می گذارد. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید آموزشگاه را انتخاب کنید که از نظر دانش‌آموزان خوب معتبر باشد، بنابراین پس از فارغ‌التحصیلی، بازاری‌تری برای شما ایجاد می‌کند.

یک هنرجوی آرایشگر موفق چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب آموزشگاه آرایشگری مردانه ، درخواست و شروع کلاس ها فقط نیمی از معادله است. هنگامی که در مدرسه آرایشگری پذیرفته شدید، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که از موفقیت شما در زمانی که آنجا هستید اطمینان حاصل می کند.

مهارت های مردمی عالی: به عنوان یک آرایشگر، معیشت شما (معروف به چک حقوق شما) بر اساس توانایی شما در ایجاد و حفظ مشتریان تکراری است. این امر مستلزم دانستن نحوه تعامل با مخاطبان خود در عین ارائه خدمات عالی است. شنونده خوبی باشید، از قضاوت خودداری کنید و واقعی به نظر برسید.

یادگیری مستمر: آرایشگر شدن نه تنها مستلزم اشتیاق به یادگیری اولیه این حرفه است، بلکه کنجکاو بودن در طول حرفه برای همگام شدن با آخرین مدها و روندها مهم است.

استقامت بدنی خوب: احتمالاً تمام روز ایستاده اید. در حالی که مشتری شما روی صندلی است، شما در اطراف او حرکت خواهید کرد تا برش کامل را ارائه دهید. شما به سمت کاسه شستشو حرکت می کنید و رنگ را مخلوط می کنید، ابزار را تغییر می دهید و بی وقفه حرکت می کنید. اگرچه این ورزش سختی نیست، اما بعد از 9 ساعت در روز می تواند خسته کننده باشد.

بسیاری از افرادی که به دنبال یک دوره آموزشی آرایشگری مردانه با کیفیت هستند، قصد دارند با گذراندن دوره های آرایشگری وارد بازارکار شوند. درنتیجه با تحقیق کامل سعی در پیدا کرذن بهترین آموزشگاه آرایشگری هستند. ویژگی هایی که آموزشگاه آرایشگری نمونه را از دیگر مراکز آموزشی متمایز می کند، سابقه بالا و بهره مندی از اساتید با تجربه است. به این موارد حتما باید توجه کنید. تجهیزات بروز و امکان تمرین عملی بر روی مدل زنده این امکان را برای هنرجویان فراهم می کند که به خوبی آرایشگری مردانه را یاد بگیرند. در پایان دوره، آموزشگاه آرایشگری مردانه باید بتوانید مدرک فنی حرفه ای معتبر به هنرجویان خود اعطا می کند، که بتوانند با این مدرک وارد بازار کار آرایشگری مردانه شوند. همچنین معرفی خوابگاه های اطراف آموزشگاه برای هنرجویان از شهرهای مختلف مزیت  آموزشگاه آرایشگری مردانه محسوب می شود.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در شیراز مناسب کلاس ها را با قیمت مناسب و طبق تعرفه رسمی سازمان فنی حرفه ای برگزار می کند. شما نیز اگر علاقه به حرفه آرایشگری مردانه هستید، می توانید همین امروز اقدام کنید و با بررسی و تحقیق درباره بهترین آموزشگاه آرایشگری و ثبت نام راه آینده خود را برای فعالیت و کسب درآمد آغاز کنید.

منبع: nationalbarbers.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.