چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم

چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم

نانوا بودن به این معنی نیست که نمی توانید از خانه این کسب و کار را استارت بزنید. قوانین و اجتماع به نانواها اجازه می دهد تا کسب و کار خود را درست از آشپزخانه خود در منزل راه اندازی کنند! همانطور که از تیتر این مقاله مشاهده می کنید (چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم) راهنمای شروع برای شما ارائه شده است. ما را همراهی بفرمایید.

نانوای درون شما می‌خواهد روزهایتان را با تهیه کلوچه‌ های جویدنی و کیک‌های خوش طعم بگذراند. کارآفرینی که در شما وجود دارد می‌خواهد خودش رئیس کسب و کار خودش باشد. اما جنبه واقع بین شما می داند که ممکن است منابع یا زمان لازم برای راه اندازی نانوایی خرده فروشی خود را نداشته باشید. اما این رویا می تواند با راه اندازی یک نانوایی خانگی به حقیقت بدل شود.

چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم

افتتاح این کسب و کار کوچک به شما این امکان را می دهد که به جای پرداخت اجاره یک ویترین گران قیمت و استخدام گروهی از کارمندان، هر چقدر که دوست دارید و می توانید نان بپزید و رئیس خود باشید و از خانه کار کنید.

اگر می‌خواهید بفهمید که چگونه یک نانوایی را از خانه شروع کنید، مقاله درستی را انتخاب کردید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تبدیل آشپزخانه ی خانه شما به یک نانوایی فوق حرفه ای را در اختیارتان قرار داده ایم.

مراحل راه اندازی نانوایی خانگی

قبل از هر چیزی اطمینان حاصل کنید که تمام قوانین را در نظر گرفته اید.

نانوایی خانگی یک تجارت است، به این معنی که باید تابع قوانین ایالتی و محلی، در مورد مواد غذایی، مجوزهای تجاری، و مالیات باشد. علاوه بر این، قوانین متفاوتی در مورد فروش مواد غذایی از خانه وجود دارد.

در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد، اما از آنجایی که قوانین در موقعیت های جغرافیایی مختلف متفاوت است، قبل از پیش برد کسب و کار خود، مطمئن شوید که با نهاد های نظارت بر مواد غذایی و تجارت کشور و شهر خود مشورت کنید و تابع قوانین آن ها باشید.

قوانین حوزه کسب و کار خانگی را به درستی درک کنید

نانوایی های خانگی به طور کلی تحت پوشش بخشی از قانون به نام غذای کلبه هستند. این طبقه بندی می تواند نانوایی های خانگی را از عملیات تجاری یا خرده فروشی که دارای ویترین یا آشپزخانه های تولیدی هستند جدا کند. نانوایی های تجاری باید الزامات خاصی را برای تجهیزات و موارد بهداشتی برآورده کنند، در حالی که عملیات غذای خانگی می تواند از بسیاری از این قوانین مستثنی باشد.

قوانین کسب و کار های خانگی به صورت ایالتی تنظیم می شود و در کشور های مختلف کاملا متفاوت است، اما اغلب کسب و کار های خانگی در حوزه خوراکی، محدود به محصولاتی است که در قفسه نگهداری می شوند و نیازی به یخچال ندارند و این روش مناسب برای محصولات پخته شده است.

برای اطمینان از اینکه این مشاغل خانگی مواد غذایی بیش از حد مجاز مخصوص به شغل خود را ارائه ندهند، (به منظور جلوگیری از نقض مقررات یک نانوایی خرده فروشی در مقیاس بزرگ)، نانوایی های خانگی معمولاً محدودیت فروش دارند. آنها همچنین قوانینی در مورد اینکه محصولات خود را به چه کسانی می توانند ارائه بدهند. یک نانوایی خانگی معمولاً فقط قادر به فروش مستقیم به مصرف کننده است، بنابراین نمی توانند آن را به یک فروشگاه مواد غذایی یا نانوایی محلی بفروشند.

اولین قدم در این فرآیند ارزیابی قوانین محل زندگی شما است. وزارت بهداشت کشور و شهر شما باید بتواند اطلاعات بیشتری در مورد قوانین غذای خانگی منطقه شما ارائه دهد.

چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم

برند خود را راه اندازی کنید و مجوز را از نهاد های مربوطه کسب کنید

هنگامی که یک تجارت خانگی را راه اندازی می کنید، قبل از بستن پیش بند، قوانین دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.قوانین کسب و کار های خانگی و کترینگ های  برخی از کشور ها ممکن است از شما را موظف به کسب مجوز برای راه اندازی نانوایی خانگی خود کند. بسته به کشور محل سکونتتان ممکن است به مجوز سر آشپزی و مدیریت کسب کار غذایی از اداره بهداشت نیاز داشته باشید.

همچنین باید یک نهاد تجاری مانند یک برند با مسئولیت محدود (LLC) راه اندازی کنید. راه اندازی یک برند، در مقابل راه اندازی کسب و کار شما به عنوان یک فرد یا مالک انفرادی، می تواند از دارایی های شخصی شما در برابر مسئولیت قانونی در صورت شکایت محافظت کند. همچنین ممکن است نیاز به بیمه نامه داشته باشید. برای مشاوره در مورد بهترین راه برای ادامه، با یک متخصص کسب و کار های خانگی و یا یک وکیل مشورت کنید.

امور مالی خود را سازماندهی کنید و برای پرداخت مالیات برنامه ریزی کنید

یکی از قوانین اساسی در تجارت این است که همیشه حسابه های تجاری خود را از حساب های شخصی خود جدا نگه دارید. این به معنای راه اندازی یک حساب بانکی تجاری جداگانه است که می توانید پس از ایجاد کسب و کار خود برای انجام آن اقدام کنید.

همچنین ممکن است مجبور شوید برای اقلامی که می فروشید، مالیات بر فروش یا مالیات بر مواد غذایی دریافت کنید. شما باید فروش خود را با دقت پیگیری کنید و ضرر ها را مستند کنید. بنابراین باید صفر تا صد جزئیات مالی کسب و کار خود را مستند کنید.

چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم

 منوی نانوایی خود را تنظیم کنید

هنگامی که قوانین و مقررات را بررسی کردید و برند تجاری خود را راه اندازی کردید، می توانید بخش جذاب را استارت کرد. بسیاری از نانوایی های خانگی به صورت روزانه کلوچه، نان، کیک کوچک یا انواع دیگر کیک درست می کنند. به عنوان رئیس کسب و کار خود، می توانید انتخاب کنید که هر چیزی را که دوست دارید درست کنید.

هنگام تنظیم منو، حتما قوانین منطقه جغرفیایی خود را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید، در بیشتر موارد، محصول نهایی باید در قفسه موجود باشد، بنابراین هر چیزی که نیاز به یخچال داشته باشد معمولاً یک گزینه مناسب برای قرار دادن در منو نخواهد بود.

مطمئن نیستید چه چیزی بپزید؟ آموزش هنرهای نانوایی و شیرینی پزی از دانش آموزان اسکوفیر شما را با انواع مختلفی از محصولات پخته آشنا می کند. و با برنامه آنلاین، دانش‌آموزان می‌توانند تکنیک‌های خود را درست در آشپزخانه‌ های خانه‌ شان تمرین کنند. گزینه ای بسیار مناسب برای مشتاقان نانوایی های خانگی. قبل از هر چیزی باید تمامی روش های پخت نان و تهیه خمیر را یاد بگیرید و با انواع نان ها آشنا شوید. در مطلب آموزش پخت نان شیراز می توانید اطلاعات کافی در این زمینه را مطالعه کنید.

تجهیزات و لوازم مورد نیاز را تهیه کنید

هنگامی که بدانید چه چیزی را قصد دارید بپزید و ارائه دهید، می‌توانید تجهیزات لازم برای نانوایی خانگی را خریداری کنید. چه قالب‌ های کیک و چه مافین، قالب‌های نان، بسته‌بندی کیک‌ های کوچک – مطمئن شوید که همه چیز را از قبل مهیا کرده‌اید و فضای مناسب برای نگهداری همه آن‌ ها دارید.

قوانین غذای خانگی در برخی ایالت ها مستلزم این است که تجهیزات نانوایی خود را جدا از تجهیزات آشپزخانه شخصی خود نگه دارید، بنابراین نیاز به فضای مجزا از آشپزخانه شخصی خود برای تجهیزاتتان را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که بودجه لازم برای تمام لوازم خود فراهم کرده اید، بنابراین می توانید هنگام قیمت گذاری منو و پرداخت مالیات، آنها را در نظر بگیرید.

نحوه تهیه خمیر و نان اصول و قواعد خاص خود را دارد. اگر به دنبال یادگیری تمام اصول خمیر و شیرینی، نان دارید پیشنهاد مینیم مطلب آموزش شیرینی پزی در شیراز را مطالعه کنید.

برآورد قیمت مناسب محصولاتتان برای سود آوری

قیمت گذاری محصولاتتان برای رقابت با کسانی که در این حوزه مانند شما فعالیت دارند یک نکته بسیار مهم است. محصولات شما شامل هزینه های مواد تشکیل دهنده، نیروی کار و هزینه های اضافی مانند هزینه های کسب و کار و …. باشد.

هزینه های مواد غذایی اولیه را محاسبه کنید.

یک فهرست گسترده از هر موادی که استفاده می کنید به علاوه هزینه هر کدام بسازید. به عنوان مثال، می توانید هزینه های زیر را فهرست کنید:

یک کیلو آرد
یک کیلو  شکر
یک شانه تخم مرغ
یک کیلو کره
یک قوطی جوش شیرین
و غیره
سپس، از این اطلاعات برای محاسبه هزینه هر دستور استفاده کنید.

هزینه کار خود را محاسبه کنید

در مرحله بعد، می توانید ارزیابی کنید که زمان لازم برای درست کردن یک کیک از منویی که تنظیم کرده اید، چقدر است. شاید در مجموع دو ساعت طول بکشد تا خمیر را مخلوط کنید، بپزید، تزئین کنید و دوجین کاپ کیک را بسته بندی کنید.

هزینه های مازاد خود را محاسبه کنید

در نظر بگیرید که چه هزینه های دیگری برای کسب و کار خود متحمل خواهید شد.  همچنین می‌تواند شامل هزینه‌ های متغیری باشد که بر اساس میزان فروش شما (مانند برچسب‌ ها و هزینه‌ های بسته‌بندی) به‌علاوه نیازهای آشپزی (کاغذ روغنی و آسترهای کیک کوچک) تغییر می‌کند.

تخمین این مقادیر قبل از اینکه تجربه داشته باشید و بدانید تقریباً چه مقدار از محصولاتتون در ماه خواهید فروخت می تواند چالش برانگیز باشد، اما می توانید تمام تلاش خود را برای تخمین کل هزینه های مازاد ماهانه و تقسیم آن بر تعداد محصولاتی که انتظار دارید در هر ماه بفروشید، انجام دهید.

بهای تمام شده کالای فروخته شده خود را ارزیابی کنید

بهای تمام شده محصول فروخته شده (که در صنعت به آن COGS گفته می شود) کل هزینه تولید تمام اقلامی است که قصد دارید بفروشید. هر یک از این هزینه های فردی را اضافه کنید تا هزینه کالای خود را برای یک کیک کوچک به دست آورید.

چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم

آماده، شروع، پخت

مقدار زیادی از بهترین خوراکی های خود را بپزید، آنها را به خوبی بسته بندی کنید و ارائه دهید. اکثر نانوا های خانگی محصولات خود را در محل در رویدادهایی مانند نمایشگاه های شهرستان می فروشند. قوانین کشور خود را بررسی کنید که کجا می توانید و نمی توانید محصولات نانوایی خانگی خود را بفروشید.

ممکن است (بسته به مقررات هر کشور) نیز بتوانید محصولات پخته شده خود را به صورت آنلاین بفروشید. اگر این مورد درباره شما صدق می کند، یک وب سایت ساده می تواند به مشتریان اجازه دهد تا سفارش هایی را در طول هفته ثبت کنند، که شما می توانید هر زمان که برای آنها راحت بود تحویل دهید. اطمینان حاصل کنید که یک سلب مسئولیت در مورد اینکه مشتریان چقدر از قبل باید سفارش دهند را درج کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که سفارش آنها به موقع تحویل داده می شود.

می توانید آموزشهای آشپزی خودتان را زیر نظر بهترین اساتید ببینید، فقط کافی است مطلب آموزشگاه آشپزی در شیراز را مطالعه کنید و بهترین دوره ها و اساتید حرفه ای آشپزی آشنا شوید.

تبلیغ کسب و کار نانوایی خانگیان

نمایش محصولات پخته شده آماده فروش یک شروع است. اما با مقداری بازاریابی و تبلیغات، می توانید مردم را در مورد یافتن غرفه خود هیجان زده کنید.

یک پلتفرم رسانه اجتماعی بصری مانند اینستاگرام یک ویترین عالی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیو های شیرینی ها و کیک های دیزاین شده زیبای شماست. شما می توانید یک پیشنهاد ویژه هفتگی را ارائه کنید و مردم را تشویق کنید که هفته به هفته به غرفه شما بیایند! یا حتی می‌توانید از طریق یک هدیه ویژه، مشتریان را تشویق کنید تا با برند شما همکاری کنند و از شما خرید کنند. TikTok پلتفرم دیگری است که می‌تواند به مشتریان بالقوه اجازه دهد تا فرآیند پشت صحنه شما را مشاهده کنند، اگرچه تولید ویدیو های فریبنده پخت ممکن است کمی مهارت بیشتری لازم داشته باشد. فراموش نکنید زمانی را که صرف بازاریابی و تبلیغات می‌کنید، و همچنین هزینه‌ های هر ابزار دیجیتالی که برای آن پرداخت می‌کنید، در COGS خود لحاظ کنید.

چگونه یک کسب و کار نانوایی را از خانه راه اندازی کنیم

هر گونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.