روش های موثر در فروش اجتماعی

روش های موثر در فروش اجتماعی

فروش در شبکه های اجتماعی امروزه به بزرگترین بازار رقابتی در تمام دنیا تبدیل شده است و تمام شرکت های بزرگ به دنبال یافتن راه های بهتر برای نفوذ بیشتر در این شبکه ها هستند. در این مقاله برای حمایت از تلاش‌های فروش اجتماعی شما، راهنمایی کامل را گردآوری کرده‌ایم و همه چیز را روش های موثر در فروش اجتماعی تا موضوعات پیشرفته‌تر، مانند نحوه اندازه‌گیری اثربخشی آن و اینکه چه ابزارهای فروش اجتماعی می‌توانند به بهترین شکل به شما کمک کنند، پوشش می‌دهد. اگر می‌خواهید فروش اجتماعی را شروع کنید – چه از طریق تیم فروش شما باشد یا به تنهایی، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

فهرست محتوا (دسترسی سریع)

روش های موثر در فروش اجتماعی

روش های موثر در فروش اجتماعی راه هایی هستند که به ما نشان می دهند چگونه از طریق شبکه های اجتماعی بهتر و موثرتر عمل کنیم. در ادامه این روش های موثر در فروش اجتماعی را مرور می کنیم.

 

اگر دوست دارید درباره فروش اجتماعی چیست بیشتر بدانید توصیه می کنیم این مقاله را هم بخوانید.

 

مرحله 1: مدیریت را در اختیار بگیرید

شاید قبل از هر چیز دیگری، اگر قصد راه‌اندازی برنامه‌ای برای ترویج فروش اجتماعی در شرکت خود دارید، از مدیریت برای حمایت از این مأموریت استفاده کنید این اولین راه در روش های موثر در فروش اجتماعی است . این کار با آموزش آنها در مورد مزایای آن و توضیح واضح اینکه چگونه به فروش در کسب و کار شما کمک می کند، شروع می شود. داشتن پشتیبانی آنها در هنگام تأمین منابع و تشویق تیم فروش برای پیگیری بسیار مهم است.

شاید قبل از هر چیز دیگری، اگر قصد راه‌اندازی برنامه‌ای برای ترویج فروش اجتماعی در شرکت خود دارید، از مدیریت برای حمایت از این مأموریت استفاده کنید.

 

مرحله 2: شبکه های اجتماعی را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید

همه شبکه‌های اجتماعی یکسان نیستند و شبکه‌های مختلف اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند پس برای شنایی با روش های موثر در فروش اجتماعی آنها را بررسی کنید.

 

در اینجا خلاصه‌ای از برخی از محبوب‌ترین شبکه‌ها و مزایای هر کدام در رابطه با B2B یا B2C آورده شده است:

روش های موثر در فروش اجتماعی

لینکدین

بدون شک یکی از پیشتازان فروش اجتماعی و از روش های موثر در فروش اجتماعی است. لینکدین به دلیل تمرکز حرفه ای خود ابزاری قدرتمند برای B2B است که شما را مستقیماً با مصرف کنندگان تجاری بالقوه مرتبط می کند.

 

طبق یک نظرسنجی، 98 درصد از نمایندگان فروش با بیش از 5000 اتصال لینکدین، سهمیه خود را برآورده می کنند یا از آن فراتر می روند. تنها مشکل این است که گاهی اوقات می‌تواند کمی بیش از حد حرفه‌ای باشد، و خوب است که حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی با سایر سایت‌های اجتماعی بیشتر تقویت کنید تا شخصیت بیشتری به آن اضافه کنید.

 

توییتر

نقطه قوت توییتر این است که برای به اشتراک گذاری محتوا به خوبی کار می کند، و برای درگیر کردن مصرف کنندگان B2B و B2C به خوبی کار می کند. بر این اساس، بسیار محبوب است، به طوری که 74٪ از شرکت های بازاریابی B2B از توییتر برای توزیع محتوا استفاده می کنند.

 

همچنین، برای ارتباط مستقیم با برندها و شرکت‌های بزرگ عالی است، زیرا اکثر آنها در توییتر حضور خواهند داشت. با این حال، به دلیل محدودیت های کاراکتر، معمولاً برای پیوند دادن به محتوای خارجی یا برای اظهار نظر استفاده می شود.

 

فیس بوک

مزیت فیس بوک این است که پایگاه عظیمی از کاربران دارد و به راحتی بزرگترین سایت شبکه اجتماعی در جهان است. نکته منفی این است که عملکردی بسیار خصوصی و اجتماعی دارد و استفاده از آن برای فروش می‌تواند باعث شود برخی از مشتریان بالقوه احساس ناراحتی کنند.

 

یک مطالعه نشان داد که 81٪ از مردم پیام های ناخواسته فروشندگان در فیس بوک را “به درد نخور” می دانند و درخواست دوستی از طرف متخصصان فروش اغلب مورد استقبال قرار نمی گیرد. اما با این حال، حداقل می تواند برای به اشتراک گذاری محتوا و ایجاد شهرت به عنوان یک رهبر فکری صنعت مفید باشد. فقط از تعاملات ناخواسته خودداری کنید.

 

اینستاگرام

این شبکه‌ای که اخیراً به شبکه‌های فروش اجتماعی پرطرفدار اضافه شده است، اجتماعی‌ترین و کم‌حرفه‌ترین شبکه است، اما می‌تواند در ارائه جنبه انسانی و واقعی به نیروی فروش شما مفید باشد. و این فرصت را به شما می دهد که واقعاً کمی سرگرم شوید و در روش های موثر در فروش اجتماعی سر آمد باشد.

 

از آنجایی که مبتنی بر تصویر است، برای به اشتراک گذاری محتوای عمومی یا شخص ثالث خوب نیست، اما به متخصصان فروش اجازه می دهد تا برند و شخصیت خود را بیشتر تقویت کنند، یعنی در واقع جنبه انسانی دارند. احتمالا برای B2C قوی تر است.

برخی از اعضای نیروی فروش شما با رسانه های اجتماعی آشنا و راحت هستند. حتی ممکن است برخی از قبل در آن عالی باشند. اما بسیاری از آنها به آموزش در مورد بهترین استفاده از شبکه های مختلف نیاز دارند.

 

مرحله 3: نیروی فروش خود را دوباره آموزش دهید

برخی از اعضای نیروی فروش شما با رسانه های اجتماعی آشنا و راحت هستند. حتی ممکن است برخی از قبل در آن رشد کرده باشند. اما بسیاری از آنها به آموزش در مورد بهترین استفاده از شبکه های مختلف نیاز دارند. مراحل مهم عبارتند از: ایجاد یک نمایه جذاب و حرفه ای، نحوه پیوستن به گروه ها و لیست ها، تنظیم هشدارها برای ماندن در بالای همه چیز، و به دست آوردن فالوور برای ایجاد یک شبکه قوی.

 

این روزها، آموزش ها و آزمون های آنلاین متعددی برای کمک به آموزش وجود دارد. این می تواند سرگرم کننده و آسان باشد، لازم نیست یک کار طاقت فرسا باشد.

 

به طور خلاصه، چهار حوزه آموزشی که باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از:

بهینه سازی پروفایل با عکس دوستانه و حرفه ای

آموزش تنظیم هشدار و عضویت در گروه های آنلاین

سمینار جذب و جذب فالوور

تکنیک هایی در مورد چگونگی توسعه سرنخ ها و ایجاد یک فروش بدون مزاحم یا “به دردنخور”

 

مرحله 4: به فروشندگان بی میل انگیزه دهید

و بخش بزرگی از آموزش همچنین شامل انگیزه دادن به فروشندگانی است که به فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی اعتقاد ندارند یا با آن راحت نیستند. به همین دلیل است که مشارکت مدیریت ارشد بسیار مهم است. آنها می توانند به آموزش نیروی فروش در مورد مزایای فروش اجتماعی کمک کنند و در صورت لزوم کمی تشویق بیشتری به آنها ارائه کنند.

همچنین، یک سیستم پاداش و گیمیفیکیشن می‌تواند فروشندگان بی‌میل را تشویق کند که وارد بازی شوند. اطمینان حاصل کنید که به فروشندگان انگیزه می دهید تا در فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی شرکت کنند، به خصوص در مراحل اولیه که مزایا لزوماً آشکار نیستند.

برای آموزش مدیریت کسب و کار در شیراز و شرکت در دوره های تخصصی کلیک کنید.

مرحله 5: تعیین پارامترهای روش های موثر در فروش اجتماعی در یک صنعت

این بخش برای همه فروشندگان اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی مرتبط نیست، اما برای کسانی که در صنایعی با مقررات سختگیرانه (مانند داروسازی) کار می‌کنند، یا برای شرکت‌هایی کار می‌کنند که سیاست‌های ارتباطی دارند، تنظیم پارامترها گام مهمی قبل از شروع برنامه فروش اجتماعی است.

در این مورد، بسیار مهم است که در آموزش های آموزشی ذکر شده در بالا، مواردی که از نظر ارتباط مجاز هستند و چه مواردی مجاز نیستند را درج کنید. فیلترها باید مورد بحث قرار گیرند و در برخی موارد ممکن است برای غیرفعال کردن نظرات در انواع خاصی از رسانه های اجتماعی مناسب باشد.

خوشبختانه، بسیاری از پلتفرم‌ها تنظیمات پیشرفته‌ای برای کمک به تعیین اینکه کدام محتوا قابل مشاهده است، نظرات چگونه دریافت می‌شود و چه کسی چه چیزی را می‌بیند، دارند، بنابراین شما گزینه‌هایی دارید، مهم نیست که صنعت شما چقدر تنظیم شده باشد.

مرحله 6: عملکرد خود را پیگیری کنید

سنجش اثربخشی تلاش‌های فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی  شما یک گام نهایی مهم است، هم برای اطمینان از بازدهی سرمایه‌گذاری‌تان و هم برای تعیین اینکه کدام تکنیک‌ها کار می‌کنند و کدام نه.

عواملی که ارزش پیگیری دارند عبارتند از:

  • فالوورهای جدید
  • تعداد محتوای ایجاد شده
  • لایک ها
  • سرنخ های تولید شده
  • درآمد فروش مرتبط با روش های موثر در فروش اجتماعی

علاوه بر این، یک ابزار مهم در اختیار شما، شاخص فروش اجتماعی لینکدین (SSI) در روش های موثر در فروش اجتماعی شما است. این امتیاز به شما نشان می دهد که چقدر در ایجاد برند آنلاین خود، یافتن افراد مناسب، ایجاد روابط و درگیر شدن با بینش موفق هستید. و با یک برنامه فروش اجتماعی موثر، شرکت ها می توانند به راحتی امتیاز خود را افزایش دهند.

سنجش اثربخشی تلاش‌های فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی  شما یک گام نهایی مهم است، هم برای اطمینان از بازدهی سرمایه‌گذاری‌تان و هم برای تعیین اینکه کدام تکنیک‌ها کار می‌کنند و کدام نه.

روش های موثر در فروش اجتماعی

محتوا پادشاه است و این کلید ایجاد روابط با مشتریان است

گام‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و نکاتی را که می‌توانید برای برتری در فروش اجتماعی دنبال کنید، وجود دارد، اما بدون محتوای مناسب، احتمالاً خیلی دور نخواهید بود.

محتوا پادشاه است، و ایجاد و به اشتراک گذاری نوع مناسب محتوا در رسانه های اجتماعی همه تفاوت را ایجاد می کند.

اهمیت تبدیل شدن به یک رهبر فکری

نقش کلیدی که محتوا در روش های موثر در فروش اجتماعی ایفا می کند این است که به فروشنده اجازه می دهد تا به یک رهبر فکری در بخش خود تبدیل شود. کسی که صنعت را خوب می شناسد، اخبار و تحولات را جمع آوری می کند و به اشتراک می گذارد، کسی که نظرش مهم است.

هم با به اشتراک گذاری محتوای شخص ثالث و هم با ایجاد محتوا، فروشنده به یک مرجع در مورد موضوع تبدیل می شود که به آنها اعتبار می دهد تا فروش نهایی را انجام دهند.

محتوا باید مفید باشد. قبل از درخواست ارزش باید ارزش افزوده شود.

در انتخاب محتوای مناسب برای اشتراک‌گذاری (مقالات، مقالات، تحلیل‌های رقابتی، اخبار فوری) مهم است که در وهله اول نکته اشتراک‌گذاری آن را به خاطر بسپارید. باید مفید باشد، یعنی صنعت را روشن کند و علاقه مندان به این موضوع را آموزش دهد.

روندها، پیشرفت‌ها، ادغام‌ها، راهنماها و آموزش‌های ساده: همه این‌ها می‌توانند مفید باشند. قبل از ایجاد یک سرنخ یا شروع فروش، مهم است که به بحث ارزش اضافه کنید. این ارزش به شما اعتبار و اقتدار می دهد.

محتوای مرتبط با فروش مستقیم باید به حداقل برسد. نشان دهید که متخصص هستید، نگویید. ترکیب محتوا حیاتی است. باید منعکس کننده آگاهی از صنعت، روندها، تغییرات و غیره باشد.

اکنون که می دانیم محتوای چقدر می تواند انتقادی باشد، سؤال این است که ترکیب مناسب چیست؟ اتفاق نظر کلی بین کارشناسان این است که باید ترکیبی از محتوای شخص ثالث، محتوای تولید شده توسط کاربر و اطلاعات واقعی شرکت باشد.

اگرچه در کمال تعجب، بهترین ترکیب محتوا تمایل بیشتری به محتوای شخص ثالث دارد. باز هم، این برمی گردد به اینکه چقدر مهم است که به عنوان یک رهبر فکری دیده شوید، نه صرفاً یک حرفه ای فروش که سعی در انجام یک معامله دارد. برخی از کارشناسان به قانون 70-20-10 اعتقاد دارند. یعنی 70 درصد محتوای شخص ثالث، 20 درصد محتوای شرکت و 10 درصد محتوای خود فروشنده.

برخی از رهبران رسانه های اجتماعی نیز پیشنهاد می کنند که آن را به یک سوم تقسیم کنید. در هر صورت، اشتراک‌گذاری و تولید محتوا بسیار مهم است و مراقب باشید که صرفاً در مورد شرکت خاص خود و محصولات آن صحبت نکنید.

با این کار، اعتبار خود را از دست خواهید داد. محتوای مرتبط با فروش مستقیم باید به حداقل برسد. نشان دهید که متخصص هستید، نگویید. و تلاش بیشتری برای توسعه محتوای بومی خود برای نشان دادن این واقعیت انجام دهید.

ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی

ابزارهایی که می توانید برای یافتن محتوا در روش های موثر در فروش اجتماعی از آنها استفاده کنید، مانند جمع آوری کننده ها، هشدارها، وبلاگ ها و غیره.

یافتن و تولید محتوای کافی برای حفظ جریان ثابت می تواند دلهره آور باشد. اما ابزارهایی برای کمک وجود دارد و وبلاگ‌های مرتبط با صنعت همگی به‌عنوان ابزاری برای یافتن آسان محتوا بر اساس موضوع و کلمات کلیدی در دسترس هستند.

با این حال، پیگیری همه این موارد می تواند زمان بر باشد، که یکی از دلایل داشتن یک پلت فرم فروش اجتماعی برای کمک به مدیریت همه آنها است. یک پلت فرم موثر مانند یک مرکز مرکزی عمل می کند که به روز رسانی محتوا را دریافت می کند و به شما امکان می دهد مطالب مرتبط را به طور موثر انتخاب کرده و به اشتراک بگذارید.

همچنین، داشتن یک استخر عمیق از ارتباطات در رسانه های اجتماعی در صنعت شما، پیوندهایی به محتوا و بینش ارائه می دهد.

به یاد داشته باشید، فروش اجتماعی به معنای بخشی از یک جامعه است. فروشندگان می خواهند رهبران فکری شوند، اما قرار است با سایر رهبران فکری نیز کار کنند. این در مورد این نیست که نوعی اوراکل باشید، بلکه در مورد یادگیری از جامعه آنلاین شما و به نوبه خود غنی سازی آن با بینش خود است.

این چیزی است که توجه مشتریان بالقوه را جلب می کند. و وقتی نوبت به دنبال‌کنندگان می‌رسد، شبکه گسترده‌ای را ایجاد کنید – رهبران بخش خود را دنبال کنید، اما کارشناسان و مدیران کمتر شناخته‌شده را نیز شامل کنید. از آنهاست که بیشتر مشتریان خود را جذب خواهید کرد. همه آنها محتوایی را ارائه می دهند که می توانید در مورد آن نظر بدهید، لایک کنید و به اشتراک بگذارید.

با بازاریابی همسو شوید. به کمک آنها نیاز خواهید داشت

یکی از عواملی که اغلب در روش های موثر در فروش اجتماعی  نادیده گرفته می شود، اهمیت هماهنگی تلاش های فروش اجتماعی با بخش بازاریابی است. محتوای خوب و آموزنده ایجاد شده توسط فروشندگان را می توان به راحتی در کانال های بازاریابی قرار داد و در معرض دید و دسترسی بیشتر قرار گرفت. و بخش بازاریابی می تواند به هماهنگ کردن تبلیغات و تلاش های تبلیغاتی با مفاهیم مربوط به محتوا کمک کند.

وقتی بازاریابی و فروش همسو شوند، فروش اجتماعی واقعا قدرتمند می شود. کمپین های تبلیغاتی در معرض دید فوق العاده ای قرار می گیرند. با اشتراک گذاری محتوای تبلیغاتی و همچنین ایجاد محتوای مرتبط با محصولات و ویژگی های جدید، از آن به نفع خود استفاده کنید.

یک بخش بازاریابی که به خوبی هماهنگ شده است باید بتواند یک کتابخانه ماهانه از تصاویر، متون و گرافیک های تایید شده را در اختیار تیم فروش قرار دهد که آنها بتوانند در پست های خود بگنجانند. این هماهنگی کلید بهینه سازی ابتکار فروش اجتماعی است.

یکی از عواملی که اغلب نادیده گرفته می شود، اهمیت هماهنگی تلاش های فروش اجتماعی با بخش بازاریابی است.

اطمینان حاصل کنید که مشتریان و مشتریان بالقوه بهترین محتوای مشترک شما را می بینند

البته، شما نمی خواهید آن را به صورت تهاجمی یا تصادفی انجام دهید. شما باید محتوا را پس از یک جلسه مشتری یا تماس با مشتری به روشی هوشمندانه و مرتبط به اشتراک بگذارید. اما از استفاده از فروش اجتماعی به‌عنوان نوعی پیگیری و دلیل خوبی برای ارتباط نترسید.

می‌توانید از طریق LinkedIn یا LinkedIn Sales Navigator، با ارسال مقالات، مقاله‌ها و اینفوگرافیک‌هایی که مستقیماً به کسب‌وکار مورد بحث مربوط می‌شوند، ارتباطات معناداری ایجاد کنید.

مهمتر از همه، خودت باش!

اصالت باعث ایجاد اعتبار می شود و اعتبار کلیدی در روش های موثر در فروش اجتماعی است. ابتدا روابط بسازید اتصالات ایجاد کنید. اینگونه است که فروش اجتماعی آغاز می شود. تنها پس از ایجاد یک پایگاه قوی از ارتباطات، و شهرت به عنوان یک رهبر فکری، فروش اجتماعی واقعاً شروع به کار می کند.

محتوایی را که واقعاً به آن علاقه دارید به اشتراک بگذارید و آن را بخوانید تا بتوانید به سؤالاتی که ممکن است ظاهر شوند درباره آن پاسخ دهید. باز و صادق باشید و از ارائه یک برداشت منحصر به فرد نترسید. فالوورها نمی‌خواهند یک ربات را دنبال کنند، بلکه می‌خواهند یک انسان را دنبال کنند. پس بگذارید جنبه انسانی شما نمایان شود.

اصالت باعث ایجاد اعتبار می شود و اعتبار کلیدی است. ابتدا روابط بسازید و اتصالات ایجاد کنید.

چرا برخی از برنامه های فروش اجتماعی با شکست مواجه می شوند؟

در اینجا اشتباهات رایجی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. پروفایل های رسانه های اجتماعی که حرفه ای یا معتبر نیستند می توانند مردم را دور کنند.

پروفایل رسانه های اجتماعی شما مانند یک رزومه کوتاه است، اولین تصور را ایجاد می کند. برای ایجاد پایگاهی از فالوورها و تشویق تعامل، مهم است که معتبر به نظر برسید. در صورت امکان از یک عکس حرفه ای استفاده کنید، اما تصویری را انتخاب کنید که دوستانه و صادقانه باشد این واقعاً شما هستید.

شرح کوتاهی از نقش خود در شرکت همراه با پیوندی به خود شرکت ارائه دهید. موقعیت خود، پروژه های اصلی خود را فهرست کنید و از گنجاندن علایق یا سرگرمی شخصی خود نترسید.

شما می خواهید یک رهبر فکری باشید، اما همچنین فردی قابل ارتباط باشید. فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی زمانی شکست می‌خورد که ارگانیک نباشد. با لایک و نظرات مفید در مورد محتوا شروع کنید. صادق و کمک کننده باشید. «تند نزنید»، بلکه روابط ایجاد کنید، اعتبار ایجاد کنید، و زمانی که مناسب است، و فکر می‌کنید که شما و محصولی که نمایندگی می‌کنید می‌توانید مفید باشید، به مشتری بالقوه به روشی مؤدبانه و بدون مزاحم اطلاع دهید.

به این فکر کنید که به جای اینکه بخواهید در یک فروش گیر کنید، به یک دوست کمک کنید. بیش از حد پرخاشگر یا غیراصیل بودن، افراد را می ترساند. و هرگز به رقبای خود توهین نکنید. روی نکات مثبت محصول خود تمرکز کنید، نه بر روی نکات منفی رقبا.

روش های موثر در فروش اجتماعی

مثل یک ربات رفتار نکنید!

ارسال مجدد محتوا بدون خواندن آن، اظهار نظر در مورد آن، یا اطمینان از مرتبط بودن آن، باعث می شود فروشنده و روش های موثر در فروش اجتماعی مانند یک ربات به نظر برسد و این قطعاً خوب نیست. مطمئن شوید که محتوا را با دقت انتخاب کرده و بخوانید، نظرات و برداشت‌های خود را ارائه دهید، و با دیگرانی که آن را نظر می‌دهند یا به اشتراک می‌گذارند تعامل داشته باشید.

 

باز هم، فروش اجتماعی یک فعالیت بسیار انسانی است و هر چیزی که دروغ یا رباتیک به نظر می رسد خوب کار نخواهد کرد. هیچ چیز نباید خودکار احساس شود.

 

پست ها منظم و مفید نیستند. محتوای با کیفیت پایین

پست ها و مطالب باید به طور منظم پست و به اشتراک گذاشته شوند. فقط اشتراک‌گذاری گهگاهی محتوا کافی نیست. شما می خواهید تعامل و علاقه ایجاد کنید، و حتی الگوریتم ها به شما کمکی نمی کنند اگر به ندرت پست ارسال می کنید یا با آنها تعامل ندارید.

 

و برای روش های موثر در فروش اجتماعی مطمئن شوید که محتوای با کیفیتی ارسال می کنید. ارسال محتوای غیر مفید اساساً مانند ارسال هرزنامه به دنبال کنندگان شما است.

 

فروشندگان از شبکه ها به درستی استفاده نمی کنند

همانطور که به یاد دارید، همه شبکه های اجتماعی یکسان نیستند. آنها مخاطبان متفاوت و اهداف محتوایی متفاوتی دارند. اگر از فیس بوک برای فروش تهاجمی به کاربرانی که نمی شناسید استفاده می کنید، احتمالاً واکنش مثبتی دریافت نخواهید کرد.

 

اگر از اینستاگرام برای به اشتراک گذاری تصاویر مقالات به جای تصاویر جذاب در روش های موثر در فروش اجتماعی استفاده می کنید، هیچ کس قرار نیست با آن درگیر شود. و اگر از لینکدین برای ارسال عکس های خنده دار تعطیلات استفاده می کنید، استقبال آن چیزی نخواهد بود که انتظار داشتید. نقاط قوت و ضعف هر شبکه را بیاموزید و بر اساس آن از آنها استفاده کنید.

 

بدون تلاش مداوم در طول زمان.

بهره بردن از مزایای فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی به زمان نیاز دارد. ایجاد اعتبار آنلاین خود، به دست آوردن پایگاه گسترده ای از فالوورها و ایجاد روابط با آن فالوورها همه کار می کند – این یک شبه اتفاق نمی افتد.

شما باید به آن ادامه دهید و محتوا را به طور منظم و پایدار به اشتراک بگذارید. نتایج مثبت معمولا تنها پس از 6 ماه شروع می شود. و این یک حداقل است.

 

بهترین پلت فرم فروش اجتماعی را برای شرکت خود بیابید.

با این حال، خبر خوب این است که منابعی برای کمک به تسهیل فروش اجتماعی وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها سرمایه‌گذاری در پلتفرمی است که بتواند به فروشندگان در بخش‌های محتوا، تعامل و اشتراک‌گذاری محتوا کمک کند. با این حال، گام مهم این است که تعیین کنید کدام پلتفرم برای شرکت شما مناسب است. و به خاطر داشته باشید که یک پلتفرم برای ارتباطات عمومی کارکنان یا پلتفرم‌های حمایت از کارمندان متقابل نیستند.

 

برای مثال، پالت فرم Sociabble برای مدیریت ارتباطات کارکنان، حمایت از کارکنان و فروش اجتماعی، بسته به نیاز مشتری، طراحی شده است. همه آنها می توانند یکپارچه شوند.

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید هنگام خرید به دنبال آنها باشید، اما به طور خاص به فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی مربوط می شود.

برای شرکت در دروه های آموزش بازاریابی در شیراز و مشاهده تمامی خدمات و دوره ها کلیک کنید.

ابزارهای تنظیم محتوا

از آنجایی که بخش بزرگی از فروش اجتماعی به‌روز در مورد تحولات و اخبار صنعت است، یک فید خبری دائماً به‌روز می‌شود. همراه با این باید ابزارهای مدیریت محتوا باشد که بتواند اینترنت را جستجو کرده و بسته به آنچه به دنبال آن هستید، اطلاعات مرتبط را بازیابی کند.

امکان برنامه ریزی پست ها در طول هفته برای صرفه جویی در زمان

زمان‌بندی پست‌ها باید در پلتفرم تعبیه شود. در حالت ایده‌آل، این باید در سراسر شبکه‌های اجتماعی کار کند و به شما امکان می‌دهد یک هفته کامل از پست‌ها را از قبل یا حتی فراتر از آن برنامه‌ریزی کنید، با یک دستور کار کامل و تقویم قابل مشاهده که پست‌ها را برای فروشندگان تعیین می‌کند تا در صورت لزوم به راحتی آن‌ها را ببینند و ویرایش کنند. .

این می تواند کمک زیادی به اطمینان حاصل کردن از دریافت یک جریان ثابت از محتوا در آنجا کند، به خصوص اگر فروشندگان اغلب از میز خود دور هستند یا با محدودیت زمانی روبرو هستند.

گیمیفیکیشن برای افزایش تعامل و مشارکت

دپارتمان‌های فروش معمولاً در رقابت پیشرفت می‌کنند و فروشندگان معمولاً از چشم‌انداز جوایز هیجان‌زده هستند. یک سیستم گیمیفیکیشن داخلی می‌تواند به تعیین اینکه کدام فروشنده برتر و شایسته شناسایی هستند کمک کند.

ویژگی‌هایی برای اندازه‌گیری تعامل و بازگشت سرمایه، از جمله رسانه‌های پولی معادل

در واقع اندازه گیری اثربخشی برنامه فروش اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی  شما به وضوح مهم است. تابلوی امتیازات شخصی با ردیابی سرنخ، تا بتوان استراتژی محتوا را تنظیم کرد، ابزاری حیاتی برای هر پلتفرم فروش اجتماعی است.

شامل مواد آموزشی و پشتیبانی

این روزها، راه‌های موثری برای آموزش کارکنان فروش شما وجود دارد که مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی نیست. یک پلت فرم فروش اجتماعی خوب باید با آزمون‌ها، آموزش‌ها و مطالب آنلاین همراه باشد. و برای هر مشکل فنی یا سؤالی که پیش می آید، پشتیبانی باید در دسترس باشد.

قابلیت های کامل موبایل

این ضروری است، زیرا بسیاری از رسانه های اجتماعی در حال حرکت هستند. یک پلت فرم فروش اجتماعی قدرتمند، سازگار با موبایل خواهد بود، با قابلیت کار در همه دستگاه های تلفن همراه از طریق برنامه های بومی طراحی شده برای آن دستگاه ها. نیروی فروش شما باید بتواند به راحتی با تلفن همراه خود به عنوان دسکتاپ درگیر شود.

فیلتر برای کلمات و عبارات هدف

این امر به ویژه برای صنایع تحت نظارت که در آنها باید از انواع خاصی از زبان در رسانه های اجتماعی اجتناب شود، مهم است. اما همچنین می تواند شامل حساسیت به انواع خاصی از بازخوردها و نظرات باشد.

رسانه های اجتماعی و روش های موثر در فروش اجتماعی چیز ثابتی نیستند. شبکه های جدید می آیند و می روند، تکنیک ها تغییر می کنند و تکامل در کنار آنها ضروری است.

جمع بندی روش های موثر در فروش اجتماعی

فروش اجتماعی همیشه در حال تحول است. اما موثر است. و بیش از هر زمان دیگری برای نیروی فروش شما رقابت لازم است.

فروش اجتماعی چیزی نیست که یک شرکت بتواند در عرض چند روز، هفته یا لزوماً ماهها ایجاد کند. توسعه به زمان نیاز دارد، همانطور که توسعه روابط و شهرت آنلاین نیاز به زمان دارد. اما کار می کند – اعداد و ارقام دروغ نمی گویند – و با انگیزه و بستر مناسب، نتایج به خودی خود صحبت خواهند کرد.

 

اما به یاد داشته باشید: شما باید با زمان تغییر کنید و تکامل پیدا کنید. رسانه های اجتماعی چیز ثابتی نیستند. شبکه های جدید می آیند و می روند، تکنیک ها تغییر می کنند و تکامل در کنار آنها ضروری است. علاوه بر این، باید در نظر داشت که فروش اجتماعی تنها یک ابزار در یک جعبه ابزار دیجیتال بزرگتر است. و هرگز جای فروش سنتی را نخواهد گرفت.

 

یک برنامه در روش های موثر در فروش اجتماعی موفق یکی از عناصر یک استراتژی فروش چند وجهی است که هر شرکت مدرن برای ماندن در بازی باید آن را اجرا کند.

 

منبع: www.sociabble.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.