آموزشگاه های ایران

بهترین سنتور ایرانی کدام ها هستند

بهترین سنتور ایرانی کدام ها هستند؟

سنتور یکی از سازهای زهی زخمه‌ای موسیقی ایرانی است که دارای صدایی دلنشین و شفاف است. این ساز دارای بدنه‌ای ذوزنقه‌ای شکل است که با سیم‌های فلزی و چوبی نواخته می‌شود.

تاریخچه سنتور ایرانی

تاریخچه سنتور به دوران باستان برمی‌گردد. تصاویر و حکاکی‌هایی از سازهایی شبیه سنتور در دوره‌های آشوری و بابلی (۶۶۹ قبل از میلاد) یافت شده است. در ایران نیز، سنتور از زمان‌های قدیم مورد استفاده بوده است. در کتاب‌های قدیمی موسیقی ایرانی، از سازهایی با نام‌های «کونار» و «طوفان» نام برده شده است که شبیه سنتور امروزی هستند.

اجزای تشکیل دهنده سنتور ایرانی

انواع سنتور ایرانی

بهترین نوع سنتور، به عوامل مختلفی مانند سلیقه، بودجه، و سبک نوازندگی شما بستگی دارد. اگر به صدای شفاف و رسا علاقه دارید، می‌توانید از سنتور کروماتیک یا سنتور ارکسترال استفاده کنید. اگر به صدای گرم و نرم علاقه دارید، می‌توانید از سنتور معمولی یا سنتور باس استفاده کنید.

قیمت سنتور ایرانی

قیمت سنتور ها به طور تخمینی از 4 میلیون شروع میشود و تا 25 میلیون ادامه دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق سنتور و همچنین ثبت نام در کلاس های آموزش سنتور میتوانید به بهترین آموزشگاه ها در شیراز مراجعه کنید

جمع‌بندی بهترین سنتور ایرانی

بهترین سنتور ایرانی، سازیست که با توجه به نیاز و سلیقه نوازنده، بهترین صدادهی و کیفیت ساخت را داشته باشد. عوامل مختلفی در تعیین بهترین سنتور ایرانی تأثیرگذار هستند. ما در این مقاله به بررسی انواع سنتور و ساختار آن به همراه تاریخچه آن، پرداخته ایم.

خروج از نسخه موبایل